15 هزار تهرانی در دهه اول محرم نذر اهدای خون را ادا کردند
کد خبر: 3841988
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

15 هزار تهرانی در دهه اول محرم نذر اهدای خون را ادا کردند

گروه سلامت ــ مدیرکل انتقال خون استان تهران از مراجعه بیش از 15 هزار تهرانی در دهه اول محرم برای ادای نذر اهدای خون در این استان خبر داد.

مراجعه بیش از 15 هزار تهرانی برای ادای نذر اهدای خون در دهه اول محرمسید مرتضی طباطبایی، مدیرکل انتقال استان تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از مراجعه بیش از ۱۵ هزار نفر طی دهه اول محرم به پایگاه‌های انتقال خون استان تهران برای نذر اهدای خون خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح نذر اهدای خون چند سالی است از اول ماه محرم در مراکز انتقال خون سراسر کشور برگزار می‌شود و تا پایان ماه صفر نیز ادامه دارد، گفت: در دهه اول محرم چهار مرکز انتقال خون استان تهران به صورت 24 ساعته فعال بود و به ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان می‌پرداخت. به همین مناسبت ۱۵ هزار و ۲۶۰ نفر برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کرده و ۱۱ هزار و ۱۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

طباطبایی یادآور شد: همچنین در این دهه ۹۱۴ واحد پلاسما و ۲۷۲ واحد پلاکت اهدا شده است. ۸۲ درصد اهداکنندگان افراد دارای سابقه اهدای خون و یا اهداکنندگان مستمر بودند، همچنین چهار درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل داده‌اند.

به گزارش ایکنا، در روز و شب تاسوعا و روز عاشورا ۳۴ هزار و ۵۲۷ نفر در کشور خون اهدا کردند. این در حالی‌ است که بیش از ۴۴ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند. همچنین امسال استان‌های اصفهان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، گیلان، زنجان، ایلام، تهران و قم استقبال بیشتری از برنامه نذر اهدای خون در روز و شب تاسوعا و روز عاشورا از خود نشان داده‌اند.

انتهای پیام
 
captcha