واکاوی حقیقت 11 سپتامبر در برنامه «ما مردم»
کد خبر: 3841996
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

واکاوی حقیقت 11 سپتامبر در برنامه «ما مردم»

گروه هنر ــ واکاوی حقیقت 11 سپتامبر و لغو دیدار دونالد ترامپ با نمایندگان طالبان در خاک آمریکا عنوان موضوعات مورد بررسی در برنامه این هفته «ما مردم» است.

به گزارش ایکنا، در این برنامه ضمن مروری بر حادثه ۱۱ سپتامبر که ۲۰ سال از وقوع آن می‌گذرد، اقدام ترامپ درباره دعوت از نمایندگان طالبان و ملاقات با آن‌ها در کمپ دیوید برای پایان دادن به درگیری‌های میان نیرو‌های آمریکا و این گروه در افغانستان و لغو این دیدار توسط دونالد ترامپ مورد بحث و گفت‌‌و‌گو قرار می‌گیرد.

این موضوع با حضور مارک دانکوف تحلیلگر سیاسی و نامزد سابق انتخابات مجلس سنای آمریکا مورد واکاوی قرار گرفته و در این‌باره با نگاهی به نقش عربستان سعودی در حملات ۱۱ سپتامبر و دلایل عدم پیگیری نقش سعودی‌ها در پرونده‌های مرتبط با این حادثه، درگیری‌های قضایی در آمریکا بر سر مقصران و عاملان این حادثه مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه این برنامه ضمن مروری بر آمار قربانیان این حادثه که بیش از ۳ هزار نفر بوده است، بحث و گفت‌‌و‌گو پیرامون ضرورت برملا شدن حقایق مربوط به حادثه ۱۱ سپتامبر، افراد پشت پرده و مخالف این آشکارسازی و موکول شدن محاکمه ۵ نفر از افراد تأثیرگذار در این حادثه به بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ صورت می‌گیرد.

در بخش دیگر برنامه این هفته «ما مردم» مسئله لغو مذاکرات آمریکا با طالبان که به شکستی فاحش برای آمریکا بدل شد، با حضور برایان ترل فعال صلح و کارشناس مسائل افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در این بخش ضمن واکاوی دلایل شکست مذاکرات میان آمریکا و طالبان و نگاهی به عملکرد ضعیف سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ، نقد و بررسی درباره وضعیت نیرو‌های آمریکا در افغانستان پس از لغو مذاکرات و تلاش ترامپ برای استفاده از این مذاکرات و همچنین مذاکره با ایران و کره شمالی برای انتخابات آتی صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام
captcha