برپایی موکب مؤسسه بیت‌الاحزان در کوفه
کد خبر: 3842045
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

برپایی موکب مؤسسه بیت‌الاحزان در کوفه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ موکب مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) طی 10 روز آماده پذیرایی از عزاداران حسینی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، اصغر رحیمی، مدیر اجرایی موکب اربعین بیت‌الاحزان از جزئیات برپایی موکب اربعین مؤسسه بیت الاحزان خبر داد.

مسئول سابق بیت‌الاحزان شعبه شهرک فتح‌المبین داراب با اشاره به حضور در راهپیمایی اربعین در سال‌های گذشته، گفت: در این سفر معنوی شاهد بودیم که عراقی‌ها با این که از لحاظ مالی وضعیت مطلوبی نداشتند اما از زائرین اربعین پذیرایی گرمی می‌کردند و حتی از اصل زندگی خود جهت پذیرایی زائرین هزینه می‌کردند. در آنجا برنامه برگزاری موکب در اربعین امسال را در نظر گرفتیم. لاقه‌مد به برپایی موکب اربعین شدیم.

وی با اشاره به پیگیری‌ها انجام شده از طریق ستاد مرکزی اربعین حسینی، کمیته مشارکت‌های مردمی و ستاد بازسازی عتبات عالیات جهت اخذ مجوز برپایی موکب در راهپیمایی عظیم اربعین، اظهار کرد: خوشبختانه با تقبل 700 نفر غذا در هر وعده و اسکان 400 نفر در هر شبانه روزی موفق به اخذ مجوز برپایی موکب در 200 متری مسجد سهله به طرف مسجد کوفه شدیم.

رحیمی با بیان این که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ماه‌های قبل، تعداد 50 خادم از بانوان و آقایان با وظایف مشخص در این موکب مشغول خدمت‌رسانی به زائران خواهند شد، افزود: مقدمات برپایی موکب شامل مواد اولیه پخت غذا، تهیه میان وعده و امکانات سخت افزاری اسکان و اطعام از جمله وسایل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و موارد دیگر تا حد زیادی فراهم شده است و با هماهنگی با دوستان عراقی و سایر عزیزان موارد جزئی باقی مانده هم در تلاش هستیم تا هنگام برپایی موکب فراهم آوریم.

مدیر اجرایی موکب اربعین بیت‌الاحزان از دیگر موارد انجام شده تاکنون را توجیه خادمان موکب خواند و بیان کرد: مسئولیت‌ها و وظایف هر خادم به دقت تقسیم شده است و تمامی خادمان حاضر در این موکب با لباس متحد‌الشکل و روی گشاده آماده استقبال از زائرین آقا اباعبدالله(ع) هستند.

وی زمان برپایی موکب را 10 تا 20 صفر به مدت 11 روز عنوان کرد و گفت: در این موکب خدماتی از قبیل توزیع 700 غذا در هر وعده، ایستگاه ارائه دمنوش گیاهی، ایستگاه توزیع میان وعده و شربت، ارائه بسته‌های غذایی، پخت نان محلی در محل موکب و اسکان 400 نفر در هر شبانه‌روز ارائه خواهد شد.

رحیمی ضمن تقدیر و تشکر از مردم و خیرینی که کمک‌های مالی و خدماتی خود را جهت برپایی این موکب ارائه کرده‌اند به نمونه‌ای از این کمک‌ها اشاره و اظهار کرد: در یک نمونه، فردی خیر اندیش یک تُن شکر جهت این موکب اهدا کرد و خیّری دیگر هم یک تُن برنج این مراسم را تقبل کرد.

وی افزود: ما این راهپیمایی اربعین را ادامه راه شهدا می‌دانیم و آن را مسئولیتی می‌دانیم که شهدا به گردن ما گذاشته‌اند لذا از تمامی محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دعوت می‌کنیم در تدارک و تجهیز این موکب بهشتی سهیم باشند.
انتهای پیام

captcha