شکایت سازمان خیریه علیه پلیس انگلیس
کد خبر: 3842047
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

شکایت سازمان خیریه علیه پلیس انگلیس

گروه بین‌الملل ــ یک سازمان خیریه در انگلیس که در زمینه جمع‌آوری کمک به مردم یمن، فلسطین و سوریه فعال است، از برخورد تبعیض‌آمیز پلیس این کشور با کارکنان خود به دادگاه شکایت کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فایوپیلارز، تعدادی از کارکنان سازمان خیریه Human Aid UK که در 9 جولای (18 تیر) قصد داشتند برای ارسال کمک به فلسطینیان به نوار غزه سفر کنند، در فرودگاه هیثرو لندن با برخورد نامناسب پلیس گذرنامه روبرو شدند.
 
پلیس وسایل آن‌ها را تفتیش کرد و پول‌هایی که برای کمک به فلسطینیان با خود همراه داشتند را از آنان گرفت.

ضمیمه 7 قانون ضد تروریسم انگلیس به پلیس گذرنامه اجازه می‌دهد تا افراد را برای بررسی احتمال دخالت آن‌ها در اعمال تروریستی تا 6 ساعت در بازداشت نگه دارند.

مسئولان این خیریه که برای افراد نیازمند در مناطقی همچون یمن، سوریه و غزه غذا و امکانات بهداشتی تهیه می‌کند، می‌گویند این اقدام پلیس در چارچوب فشار و سختگیری‌های کمیسیون خیریه انگلیس علیه سازمان‌های خیریه اسلامی در این کشور قابل تفسیر است. در همین چارچوب، حساب‌های بانکی بسیاری از سازمان‌های خیریه اسلامی مسدود و تبلیغات منفی در رسانه‌ها علیه این سازمان‌ها نیز تشدید شده است.

این سازمان در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: با وجود همه فشارها ما همچنان برای قربانیان جنگ، غذا و امکانات بهداشتی تهیه می‌کنیم. همچنین مصمم هستیم تا با تبعیض آشکار علیه خیریه‌های اسلامی از طریق قانونی مقابله کنیم.
 
انتهای پیام
captcha