آغاز مرحله نهایی مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آجا از فردا
کد خبر: 3842058
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

آغاز مرحله نهایی مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آجا از فردا

گروه مسابقات ــ مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش از فردا، 24 شهریورماه آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این مسابقات از فردا، 24 شهریورماه به مدت چهار روز تا 27 شهریورماه به میزبانی ستاد آجا و در محل دژبان مرکز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رقابت‌های فوق در چهار بخش همسران، فرزندان دختر و پسر و بانوان شاغل انجام می‌شود، تصریح کرد: این دوره از مسابقات با راهیابی 616 شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و کل قرآن کریم و همچنین مفاهیم براساس جزء نوزدهم تفسیر نمونه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و جمعی از نویسندگان و اذان در بخش آقایان برگزار خواهد شد.
میدانی بیان کرد: این دوره از مسابقات با داوری داوران بین‌المللی متخصص رویکرد جوان‌گرایی براساس تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین افزودن رشته حفظ یک جزء به منظور ایجاد زمینه‌ای برای تشویق حضور حداکثری در این رشته و افزودن محفوظات در دوره‌های بعدی مسابقات و بهره‌گیری از استاد راهنما در سالن مسابقات برپا خواهد شد.
رئیس مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با تأکید بر حضور نماینده ستاد عالی مسابقات طی چهار روز رقابت و بررسی روند برپایی مسابقات از حیث تطابق با دستورالعمل‌های سازمان اوقاف، اظهار کرد: از دیگر نوآوری‌های این دوره از مسابقات می‌توان به واگذاری میزبانی مسابقات برای دومین سال به ادارات پنجگانه نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا از حیث پشتیبانی اشاره کرد. اما تأمین محتوای نرم‌افزاری مسابقات و تأین داور، نمره و مشخص کردن نفرات برتر هر رشته و تأمین هدایا بر عهده سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش است.
وی تأکید کرد: آیین اختتامیه این دوره از مسابقات، 27 شهریورماه در سالن همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی ـ سیاسی آجا با حضور فرماندهان لشکری و مسئولان کشوری، همراه با تجلیل از رتبه‌های اول تا سوم هر رشته و همچنین تقدیر از پیشکسوتان قرآنی و مدیران قرآنی و خانواده‌های قرآنی ارتش برگزار خواهد شد.
میدانی اضافه کرد: همچنین در این دوره از مسابقات رقابت بخش همسران در رشته حفظ برای نخستین بار از رقابت فرزندان جدا شده است. همچنین رقابت فرزندان در دو گروه زیر 15 سال و بالای 15 سال انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha