شناسایی چهره‌های مستعد و معرفی آنها به دستگاه‌های قرآنی
کد خبر: 3842137
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
طی بیانیه هیئت داوران دومین مسابقات قرآن اورژانس کشور مطرح شد؛

شناسایی چهره‌های مستعد و معرفی آنها به دستگاه‌های قرآنی

گروه مسابقات ــ در بیانیه هیئت داوران دومین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه و نماز کارکنان اورژانس کشور پیشنهاد شناسایی چهره‌های مستعد و معرفی آنها به دستگاه‌های اجرایی قرآنی و همچنین استفاده از ظرفیت این چهره‌ها در گسترش فعالیت‌ها در این سازمان مطرح شد.

شناسایی چهره‌های مستعد و معرفی آنها به دستگاه‌های اجرایی قرآنیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ طی آئین اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و نماز کارکنان اورژانس کشور، بیانیه هیئت داوران این دوره از مسابقات توسط منصور آقامحمدی از اعضای هیئت داوران قرائت شد.

متن بیانیه بدین شرح است؛
«بسم الله الرحمن الرحیم
قرآن کریم، آخرین نقطه الهی برای هدایت بشر است. این کتاب عظیم را آفریدگار انسان که به تمامی ابعاد وجود فردی و اجتماعی او آگاهی کامل دارد، فرو فرستاده تا از رهگذار آن افرادی که دیدگان حق‌جو و قلب تشنه هدایت دارند، بهره‌مند و به کمال سعادت و افق‌های والای انسانی نائل آیند و در نقطه مقابل افرادی که کفار‌صفت از دیدن نور، گریزان و از پیروی از حق، رویگردان هستند، از آن هیچ بهره‌ای نبرده‌اند و در وادی گمراهی سرگردان خواهند ماند.

یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ترویج فرهنگ قرآن کریم در جای جای میهن اسلامی ما، ایران می‌باشد که از مصادیق بارز آن برگزاری محافل، جلسات و مسابقات قرآن کریم به شکل گسترده در تمامی دستگاه‌های دولتی، حکومتی و نیز مؤسسات و بخش‌های مردمی است.

در این رهگذر، یکی از سازمان‌ها که علی‌رغم مسئولیت خاص و ویژه خود در حوزه فوریت‌های پزشکی، دارای پرونده درخشان است، سازمان اورژانس کشور است که به همت دست‌اندرکاران فرهنگی و قرآنی آن و حمایت‌های مجدانه رئیس محترم سازمان، دکتر پیرحسین کولیوند، فعالیت‌های قرآنی در تمامی سطوح و در بین کارکنان شریف، متعهد و تلاشگر آن به صورت گسترده در حال اجرا است و در این راستا، یکی از برنامه‌های این سازمان برگزاری مسابقات قرآن کریم است که در این ایام و مصادف با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش شاهد اختتامیه دومین دوره آن در جوار آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) و دو امامزاده واجب‌التعظیم حضرت حمزه و حضرت طاهر(س) هستیم.

ما داوران این دوره از مسابقات به موازات تقدیر و تشکر صمیمانه از یکایک دست‌اندرکاران تلاشگر و خدوم سازمان اورژانس کشور و به طور مشخص رئیس محترم سازمان، از اهتمام ایشان به برنامه‌های قرآنی نکاتی را در قالب پیشنهاد به شرح ذیل بیان می‌کنیم؛
1- باتوجه به اینکه یکی از راه‌های ترویج هر برنامه‌ای تداوم و پیگیری آن در تمامی ابعاد است، انتظار داریم که با حمایت‌های مادی و معنوی از این حرکت ارزشمند نسبت به تداوم آن اقدام شایسته انجام شود.
2-به منظور ترغیب و تشویق کارکنان در فراگیری قرآن کریم به ویژه در حوزه سبک زندگی قرآنی و تعمیم آن به تمامی سطوح سازمان ابزارهای تشویقی و تقدیر از چهره‌های برتر در مناسبت‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد.
3-از آنجا که یکی از حوزه‌های فعالیت‌های قرآنی، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مرتبط با آن است با برنامه‌ریزی مدون و مستمر در خصوص تشکیل دوره‌های مختلف قرآنی در سازمان اقدام شود.
4-با ایجاد ارتباط و تعامل با دستگاه‌های قرآنی که تجربه لازم را در این زمینه دارند، نسبت به آموزش‌های نوین اقدام شود.
5-نسبت به شناسایی چهره‌های مستعد و معرفی آنها به دستگاه‌های اجرایی قرآنی و همچنین استفاده از ظرفیت این چهره‌ها در گسترش فعالیت‌ها در سازمان اقدام شود.
6- به منظور تعمیم برنامه‌های قرآنی در بین خانواده کارکنان در مناسبت‌های مختلف نسبت به برگزاری جلسات و محافل با حضور خانواده‌ها به ویژه فرزندان این قشر زحمت‌کش اقدام لازم مبذول شود.
7-با توجه به اینکه یکی از راه‌های گسترش آموزش‌های تخصصی بهره‌گیری از اساتید و مربیان با تجربه است از ظرفیت اساتید مجرب و ایجاد ارتباط آنان با کارکنان سازمان اقدام شود.
در پایان برای یکایک کارکنان محترم و تلاشگر سازمان اورژانس کشور و تلاشگران حوزه‌های قرآنی و به ویژه رئیس محترم سازمان اورژانس کشور، جناب آقای دکتر پیرحسین کلیوند آرزوی توفیق بیشتر را داشته و امید است روز به روز شاهد پویایی فعالیت‌های قرآنی در این مجموعه تأثیرگذار باشیم. ان‌شاءالله
هیئت داوران دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکان اورژانس کشور
شهریورماه 98»
یادآور می‌شود، علی‌اکبر توپچی، مهدی قره‌شیخلو، حسن ربیعیان و منصور آقامحمدی از اعضای هیئت داوران در بخش آقایان بودند.

همچنین هیئت داوران بانوان متشکل از زهرا صریحی‌نژاد، سمیه حاجعلی، فاطمه شیرازی و حیدری بود.
انتهای پیام

captcha