جمع‌آوری بیش از ۵ میلیارد تومان نذورات در حسینیه اعظم زنجان
کد خبر: 3842189
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

جمع‌آوری بیش از ۵ میلیارد تومان نذورات در حسینیه اعظم زنجان

گروه اجتماعی ــ رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه مجموع نذورات نقدی و فروش احشام حسینیه اعظم زنجان در دهه نخست محرم امسال ۵ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومان است، گفت: نذورات جمع‌آوری شده در امورات عمرانی، فرهنگی، تجهیز، خرید و نگهداری تجهیزات مورد نیاز این آستان مقدس استفاده می‌شود.

جمع‌آوری ۵.۹ میلیارد تومان نذورات در حسینیه اعظم زنجانجواد غم‌پرور، رئیس رئیس هیئت امنای آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مجموع وجوه نذورات نقدی و فروش احشام این حسینیه در دهه محرم سال ۹۸، 5 میلیارد و 942 میلیون تومان بوده که تعداد گوسفندان زنده اهدا شده توسط مردم به این مکان آستان مقدس 2 هزار و 708 راس است.

وی تعداد گوسفندان اهدا شده به صورت وجه را یک هزار و 877 راس برشمرد و افزود: یک هزار و 208 راس گوسفند و گاو هم در مسیر دسته عزاداری این آستان مقدس ذبح شده است.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حسینیه اعظم با اشاره به اینکه کل گوسفندان نذری اهدا شده اعم از زنده، ذبح شده و وجوه اهدایی بابت گوسفند به آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان 5 هزار و 793 بوده است، افزود: در مجموع کل وجوه هدایا و نذورات نقدی و فروش احشام این حسینیه در دهه محرم سال جاری 5 میلیارد و 942 میلیون تومان است.

غم‌پرور با بیان اینکه در طول سال برنامه‌های مختلفی در استان مقدس حسینیه اعظم برگزار می‌شود، بیان کرد: نذورات جمع‌آوری شده حسینیه اعظم زنجان در امور عمرانی، فرهنگی، برگزاری برنامه‌ها و مراسم مختلف در طول سال، خریداری تجهیزات مورد نیاز و هزینه‌های نگهداری هزینه می‌شود.

انتهای پیام

captcha