«چی شد چادری شدم؟»؛ از وبلاگ خاطرات تا انتشار کتاب
کد خبر: 3842296
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

«چی شد چادری شدم؟»؛ از وبلاگ خاطرات تا انتشار کتاب

گروه فرهنگی ــ کتاب «چی شد چادری شدم؟» اثر عالیا نراقی عراقی در سبک خاطره‌نویسی در 243 صفحه در سال ۱۳۹3 از سوی انتشارات نوای دانش به چاپ رسیده است.

«چی شد چادری شدم؟» منتخب روایت‌هایی واقعی از چرایی چادری شدن افرادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، کتاب «چی شد چادری شدم؟» اثر عالیا نراقی عراقی در سبک خاطره‌نویسی در 243 صفحه در سال ۱۳۹3 توسط انتشارات نوای دانش به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات منتخب افرادی است که حجاب برتر را انتخاب کرده‌اند.

در واقع این کتاب حاصل تجربیات افرادی است که خانم عالیا نراقی با راه انداختن یک وبلاگ خاطرات آنان را درباره چرایی چادری شدنشان را جمع و منتشر کرده است. این خاطرات علاوه بر اینکه تبدیل به نمایشگاه پوستر شده، به صورت کتاب هم به دست مخاطبان رسیده است.

یکی از نقاط قوت نویسندگی این کتاب توصیف دقیق پوشش، چهره و حتی شرح لحن آن‌ها در کنار دیالوگ‌های به کار رفته توسط آن‌ها و نیز شیوه واکنش‌های جسمی آن‌ها در بیان برخی جملات و عکس‌العمل نشان دادن به آن‌ها است.

همچنین در این کتاب ترسیمی ظریف و زیبا از اندیشه و نگاه و زندگی مؤمنانه از زاویه یک دختر جوان در بستر رویدادهایی که داستان پیش پای او می‌گذارد شکل گرفته است.

در خلاصه‌ای از این کتاب آمده است: «همیشه با خود فکر می کردم ای کاش همه آن‌ها که قدر چادر خود را می‌دانند و عاشقانه دوستش دارند از خاطره انتخاب خود بگویند تا هر کس در هر شرایطی که هست، یک نفر را هم شرایط خود ببیند که در این مسیر و برای این انتخاب حرکت کرده و به جوابی که برای او قانع کننده بوده، رسیده است. آرزو داشتم این دلایل را همه بشنوند: افرادی که قدر چادر خود را نمی‌دانند، افرادی که در انتخاب حجاب برتر مرددند، افرادی که درین باره دچار سوء‌تفاهم شده‌اند، خانواده‌هایی که می‌خواهند برای این انتخاب به فرزندان خود کمک کنند و...».

انتهای پیام

captcha