نمایندگان به‌ جای استیضاح به فکر بودجه سال 99 باشند
کد خبر: 3842308
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
عبدالرضا عزیزی:

نمایندگان به‌ جای استیضاح به فکر بودجه سال 99 باشند

گروه اقتصاد ــ اگر استیضاح آقای رحمانی اعلام وصول شود، رای نخواهد آورد. به‌نظر من بهتر است که نمایندگان از هم‌اکنون به فکر بودجه سال 99 کشور باشند که اقتصاد و معیشت مردم شرایط بهتری را پیدا کند.

به گزارش ایکنا، عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان در مجلس دهم در خصوص وضعیت این روزهای وزارت صمت که مورد انتقاد برخی نمایندگان قرار گرفته گفت: آقای رحمانی وزیر صمت سالیان سال، سابقه حضور در مجلس را داشته و در یک دوره ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس را هم عهده‌دار بوده است. ایشان تجربه خوبی در حوزه صنعت دارد و در دوره‌ای هم قائم مقام وزیر صمت در امور تولید بودند و با علم و آگاهی به مسائل روز مسئولیت وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را پذیرفتند.
وی افزود: در این مدتی کوتاهی که ایشان وزیر بودند شاهد اتفاقاتی خوبی بودیم. به‌طور مثال آقای رحمانی تیم قوی و متخصصی را در زیرمجموعه خود به‌کار گرفته و از طرفی، آرامش و ثبات را به وزارتخانه برگردانده است. به هر تقدیر شرایط کشور خاص است و کار برای مدیران سخت‌تر از گذشته شده است. ما زمانی باید از یک مدیر توقعات خاصی داشته باشیم که اوضاع و احوال، عادی باشد ولی همه می‌دانیم که مدت‌هاست در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار گرفته‌ایم.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: امروز نوک پیکان دشمن در تحریم‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت است. آن‌ها به‌خاطر اینکه بتوانند اقتصاد ما را فلج کنند تمام راه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری و حتی ورود مواد اولیه به کشور را بستند. همین رویکرد باعث شد تا صنایع ما با مشکلات جدی روبرو شود و قیمت تمام‌شده کالا افزایش پیدا کند. حال با این شرایط سخت چه باید کرد؟ آیا راهی جز وحدت، همکاری و همفکری برای عبور از این بحران وجود دارد؟ آیا اگر فرد دیگری در راس کار باشد شرایط فرق خواهد کرد؟
نماینده شیروان اظهار کرد: آقای رحمانی در این مدت 10 ماهی که در راس وزارت صمت بوده هم جوانگرایی کرده و هم فضایی را ایجاد کرده که زنان مستعد بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشند. به‌طور مثال هم مدیرعامل شرکت ایران خودرو و هم معاون امور صنایع وزیر صمت از جوانان باپتانسیل هستند و از طرفی آقای رحمانی، خانم دست‌پاک را به‌عنوان رییس مرکز ملی فرش ایران منصوب کردند که همه این انتصابات نشان از اراده وزیر صمت برای به‌کارگیری جوانان و زنان در بدنه وزارتخانه دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: صادقانه می‌گویم که اکنون زمان استیضاح نیست ولی اگر استیضاح آقای رحمانی اعلام وصول شود، رای نخواهد آورد. به‌نظر من بهتر است که نمایندگان از هم‌اکنون به فکر بودجه سال 99 کشور باشند که اقتصاد و معیشت مردم شرایط بهتری را پیدا کند.

انتهای پیام

captcha