برنامه‌های هفته دفاع مقدس در میدان آیینی امام حسین‌(ع)
کد خبر: 3842445
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در میدان آیینی امام حسین‌(ع)

گروه جامعه ــ مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار پیشرفت و پیروزی در سایه مقاومت و ایستادگی، از ۲۹ شهریورماه، در میدان آیینی امام حسین‌(ع) آغاز می‌شود و تا پنجم مهرماه، ادامه دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و فرهنگسرای عترت؛ مصطفی بیات، مدیر این منطقه، گفت: فرهنگسرای عترت برنامه‌های هفته دفاع مقدس را با همکاری و مشارکت سپاه محمد رسول الله(ص)، بنیاد فرهنگی هنری شهید همت، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز جمعه ۲۹ شهریورماه، در میدان آیینی امام حسین‌(ع) برگزار می‌کند.

وی به احیای فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه یاد‌ یاران با برپایی بیش از ۵۰ غرفه فرهنگی، هنری، مذهبی و خدماتی از برنامه‌های این هفته است که دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی، دستاورد‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس را به همراه استقرار ادوات و تجهیزات نظامی، معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ افزود: غرفه‌های مزه شیرین مادری، واقعیت مجازی، مشاوره دینی، مشاوره اجتماعی و حقوقی، استکبارستیزی، عکاس‌خانه، بسیج سازندگی، واجب فراموش شده مطهر، زخم پنهان با موضوع نفاق، استقرار اتوبوس مجهز بیمارستانی با حضور پزشکان جهت ویزیت رایگان از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است که از ۲۹ شهریورماه تا پنجم مهرماه، از ساعت ۱۰ تا ۲۲ برای بازدید رایگان مدارس و عموم شهروندان دایر است.

مصطفی بیات، ضمن اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات والفجر مقدماتی گفت: رزم نمایش راز کانال کمیل روایت شهادت شهید ابراهیم هادی و یاران ایشان از برنامه‌های دیگر این هفته است که توسط بسیجیان سپاه مطهری منطقه هفت به مدت هفت شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

رییس فرهنگسرای عترت گفت: انجام عملیات راپل و رهایی گروگان از دیگر برنامه‌های متنوعی است که توسط یگان ویژه و ارتش هر روز از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

وی به اجرای دو نمایش در این هفته اشاره کرد و گفت: نمایش «خلود» کاری از گروه هنر مقدس به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی است که ویژه بانوان در فرهنگسرای عترت برگزار می‌شود و نمایش «اقیانوس» کاری از کانون هنری حافظ فرهنگسرای عترت به نویسندگی و کارگردانی حسین ابراهیمی است که برای عموم شهروندان در میدان آیینی امام حسین(ع) به روی صحنه می‌رود.

مصطفی بیات افزود: مراسم پرفیض زیارت عاشورا در جوار مزار شهدای گمنام میدان آیینی امام حسین‌(ع) و اجرای کرسی تلاوت قرآن کریم و تببین آیات و قرائت اذان مغرب و عشا به صورت زنده نیز از برنامه‌های این هفته است که با حضور قاریان کشور برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۲۵۶۸۶۰ تماس بگیرند.
 
انتهای پیام
captcha