مسئولیت طلاب در دوره معاصر از گذشته سخت‌تر است
کد خبر: 3842597
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
آیت‌الله حسینی بوشهری:

مسئولیت طلاب در دوره معاصر از گذشته سخت‌تر است

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیر شورای عالی حوزه تأکید کرد: امروز رسالت و مسئولیت روحانیت و طلاب از گذشته بیشتر است و باید با همت بیشتری تحصیل کنند و به نیازهای جامعه پاسخ دهند.

مسئولیت طلاب در دوره معاصر از گذشته سخت‌تر استبه گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ۲۵ شهریور در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ مدرسه عالی انوار طا‌ها با دفاع از امتیازات حوزه آزاد به اهداف ایجاد مدرسه انوار طا‌ها اشاره کرد و گفت: با وجود امتیازات حوزه آزاد که بنده مدافع آن هستم لازم بود مرکزی برای تربیت افراد فاضل و تأثیرگذار برای جامعه تربیت شوند.
 
وی با توصیه به طلاب برای بهره‌مندی از فرصت گذران عمر بیان کرد: مشکلات معیشتی برای طلاب وجود دارد که نارحت‌کننده و جانکاه است، ولی با این وجود فرصت برای درس خواندن به برکت انقلاب اسلامی از گذشته فراهم‌تر است.

تولیت مدرسه عالی انوارطا‌ها با اشاره به روایتی در مورد لزوم استفاده از وقت و عمر با بیان اینکه عمر به دوره‌های گذشته، حال و آینده قابل تقسیم است اظهار کرد تصریح کرد: فرصت‌های گذشته بازنخواهد گشت، ولی فرصت امروز را باید قدر بدانیم تا در آینده حسرت آن را نخوریم.

حسینی بوشهری با اشاره به افزایش هجمه‌ها علیه حوزه و روحانیت تصریح کرد: این شبهات و هجمه‌ها روز به روز بیشتر شده است، ولی باز روحانیت مرجعیت علمی و دینی خود را میان مردم حفظ کرده است.

دبیر شورای عالی حوزه با تاکید بر اینکه حوزه باید شبهات و سؤالات جوانان به خصوص در روستا‌ها و مناطق را پاسخ دهند بیان کرد: روحانیت وظیفه دفاع از دین را بر عهده دارد لذا وقتی مبلغان به روستا‌ها و مناطق مختلف می‌روند باید به شبهات متعدد فرزندان روستایی پاسخ دهند.

آیت‌الله حسینی بوشهری، زبان‌شناسی را از ویژگی‌های لازم برای هر طلبه برشمرد و افزود: طلاب باید آگاه به مسایل کشور باشند، زیرا امروز روحانیت مسئولیت‌های جدیدی پیش رو دارد و برای حضور موثر باید انقلابی و مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند باشد.

وی با بیان اینکه طلاب سربازان امام زمان (عج) هستند ادامه داد: ما تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی به کار می‌گیریم و طلاب و استادان هم باید با روحیه و نشاط به تحصیل بپردازند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه آینده حوزه با تلاش طلاب ساخته می‌شود بیان کرد: همان طور که گذشتگان حوزه تلاش کردند تا امروز این حوزه با این امکانات و شرایط به دست ما برسد، باید حوزه مطلوب را تحویل آیندگان بدهیم.

انتهای پیام
captcha