آغاز جشنواره قرآنی وزارت علوم از 10 مهر/ دلایل تعویق 20 روزه
کد خبر: 3842614
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
رشید جعفرپور خبر داد:

آغاز جشنواره قرآنی وزارت علوم از 10 مهر/ دلایل تعویق 20 روزه

گروه مسابقات ــ رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری مرحله کشوری سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن طی روزهای دهم و یازدهم مهرماه خبر داد و گفت: با توجه به همزمانی این جشنواره با مسابقات سراسری قرآن، مقرر شده است با افرادی که در هر دو رقابت حضور دارند همکاری لازم به عمل بیاید.

آغاز جشنواره قرآنی وزارت علوم از 10 مهرماه / دلایل تعویق 20 روزه

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مرحله کشوری سی‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانشجویان وزارت علوم، گفت: این مسابقات طی روزهای دهم و یازدهم مهرماه با حضور بیش از 450 شرکت‌کننده به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد دلایل برگزار نشدن این جشنواره در تاریخ از پیش اعلام شده، افزود: قرار بود این جشنواره اواسط شهریورماه برگزار شود، اما به دلیل اینکه برای فرهنگ‌سازی و اثرگذاری بیشتر، جشنواره در فضای دانشگاهی و در ایام تحصیل برگزار شود، تصمیم گرفته شد تا این مسابقات اوایل مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی باشد.

جعفرپور اظهار کرد: این جشنواره در 35 رشته و شش بخش آوایی، معارفی،‌ هنری،‌ ادبی،‌ فناوری و پژوهشی برگزار می‌شود. مقدمات برگزاری جشنواره فراهم شده و دبیرخانه نیز در حال تدارک آخرین هماهنگی‌ها در این زمینه است.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه داوران مسابقات نیز مشخص شده است، تصریح کرد: روز نهم مهرماه پذیرش متسابقان است و روز دهم مسابقات در بخش‌های مختلف برپا می‌شود. اگر در برخی رشته‌ها نیاز به برگزاری مرحله فینال داشته باشیم،‌ این بخش در صبح روز یازدهم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین به احتمال حضور یکی از مراجع عظام تقلید و نیز وزیر علوم در مراسم اختتامیه این جشنواره اشاره و اظهار کرد: در کنار مسابقات برنامه‌های جنبی متنوعی در نظر گرفته شده است که غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حضور در مسجد جمکران و استفاده از سخنرانی مذهبی از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

جعفرپور در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد تداخل این جشنواره با چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن بیان کرد: هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است و با توجه به اینکه نفراتی، هر چند محدود، در هر دو رقابت حضور داشته باشند، مقرر شده تا همکاری لازم با این افراد برای حضور در هر دو رقابت به عمل بیاید.

انتهای پیام 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۵:۵۲
0
0
با سلام و خدا قوت به عزیزان ایکنایی
ضمن تشکر از زحمات این خبرگزاری در خواست دارم:
اول اینکه از مسولین وزارت علوم پیگیری شود چرا مسابقات در سطح کارکنان دانشگاهها و وزارت علوم برگزار نمی شود.
دوم اینکه برای خانواده ها(همسر و فرزندان) هم برنامه قرآنی تدارک دیده نمی شود.
با توجه به حجم بالای کارکنان وزارت علوم و خانواده های ایشان ظرفیت مناسبی در خصوص تحقق منویات حضرت آقا در مورد تربیت 10 میلیون حافظ در این قشر فرهیخته وجود دارد.
با تشکر فراوان
captcha