جامعه پزشکی کشور را تخریب نکنیم/ نیاز دولت به واردات دارو را کاهش می‌دهیم
کد خبر: 3842656
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
نمکی گفت:

جامعه پزشکی کشور را تخریب نکنیم/ نیاز دولت به واردات دارو را کاهش می‌دهیم

گروه سلامت ــ وزیر بهداشت در رابطه با موضوع مالیات پزشکان ضمن تأکید بر تخریب نکردن جامعه پزشکی از پزشکان کشور خواست به قانون تمکین کنند.

جامعه پزشکی کشور را تخریب نکنیم/ نیاز دولت به واردات داروی خارجی تا پایان کار دولت کاهش می‌دهیمبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه چهل و چهارمین سال روز تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی در جمع خبرنگاران در رابطه با تولید صددرصدی دارو در کشور گفت: بار‌ها بر این مورد تأکید کرده‌ام که با حمایت از تولید داخل و تشویق و ترغیب تولیدکنندگان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی افزود: هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در این عرصه فعال کرده و امیدوارم با انتقال دانش فنی از بیرون به شرکت‌های داروسازی بتوانیم این سه درصد نیاز دارویی به خارج از کشور را طی دو سال باقیمانده از دولت تدبیر و امید به ۲ درصد تقلیل داده و رقم ۹۷درصد تولید دارو در داخل کشور را به ۹۹ درصد افزایش دهیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: همه کشور‌های جهان نیز به طور صددرصد نمی‌توانند دارو‌های مورد نیاز را خود را تولید کنند و اصلاً این امر مقرون به صرفه نیست. برای یک دارو در طول سال یک خط جدید با ظرفیت محدود با هزینه سنگین باید راه‌اندازی کنیم و مقرون به صرفه نیست، مگر اینکه امکان صادرات به دیگر نقاط دنیا را پیدا کرده و به شکل انبوه بتوانیم همه دارو‌ها را تولید کنیم.

نمکی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دارویی باید بتوانند استاندارد‌های وزارت بهداشت را کسب کنند، گفت: این شرکت‌ها باید بتوانند در کد استاندارد‌های جهانی تلاش کنند تا قدرت صادرات پیدا کرده و ضوابط و مقررات را رعایت کنند.

نمکی در ادامه در رابطه با مالیات پزشکان گفت: امیدوارم دیگر رسانه‌ها از من سؤال مالیاتی نپرسند؛ چراکه من نه مسئول مالیات کشور هستم و نه مالیات‌پرداز هستم. خوشبختانه در طول عمرم هیچ کار خصوصی نداشتم.

وی ادامه داد: بزرگترین کار ما باید این باشد که همه از قانون تمکین کنیم، همواره همکارانم را به تمکین از قانون تشویق کردم؛ همچنین از سوی دیگر بار‌ها بیان کردم که جامعه محترم پزشکی کشور را به بهانه‌های مختلف نکوبیم، این جامعه پزشکی همان جامعه‌ای است که جنگ و دفاع مقدس را مدیریت کرد و در شرایط سیل، زلزله و دیگر سختی‌ها در کنار مردم بود.

وزیر بهداشت افزود: تردید ندارم که فرار مالیاتی همان طور که در خیلی از اقشار ممکن است، وجود داشته باشد، در درصدی از جامعه پزشکی نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: درصد عمده فعالیت پزشکی ایران در بخش دولتی است، مالیات این افراد در پایان هر ماه به حساب دولت واریز می‌شود، در بخش خصوصی نیز ارقام نجومی که برخی می‌گویند که نیست، اما این طور هم نیست که بگوییم فرار مالیاتی وجود ندارد. از همکاران طبیب و کادر پزشکی تقاضا می‌کنیم که از قانون و مصوبات مجلس تمکین کنند، از صداوسیما و دیگر رسانه‌ها نیز می‌خواهیم باعث تخریب سرمایه اجتماعی سنگین به نام نیروی پزشکی کشور نشوند.

انتهای پیام
captcha