راهیابی 5 نفر از خراسان‌جنوبی به مرحله نهایی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3842731
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

راهیابی 5 نفر از خراسان‌جنوبی به مرحله نهایی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در بخش رشته‌های آوایی خواهران که تنها در یک مرحله و در اصفهان طی مهرماه برگزار می‌شود، پنج نماینده از خراسان‌جنوبی در مرحله نهایی و کشوری چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن شرکت خواهند کرد.

راهیابی 5 نفر از خراسان‌جنوبی به مرحله نهایی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآنحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مرحله نهایی و کشوری چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، همسرایی، همخوانی قرآن، اذان و دعاخوانی در دو بخش برداران و خواهران با حضور برگزیدکان استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات از 6 تا 19 مهرماه جاری در استان اصفهان برگزار می‌شود، افزود: چهل و دومین دوره مسابقات استانی برگزار و نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در بخش برادران در رشته‌های آوایی مسابقات در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود که در بخش مقدماتی در شهریورماه در قم هیچ یک از نمایندگان استان جزء پنج نفر اول نبودند تا بتوانند در مرحله نهایی که در اصفهان برگزار می‌شود، حضور داشته باشند.

عباسی ادامه داد: اما در بخش رشته‌های آوایی خواهران که تنها در یک مرحله و در اصفهان از 12 تا 16 مهرماه برگزار می‌شود، پنج نماینده در رشته‌های ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت و ترتیل شرکت خواهند کرد.

وی یادآور شد: در رشته حفظ ۱۰ جزء فرزانه شکوهیان، در رشته حفظ 20 جزء محدثه ربانی، در رشته حفظ کل مرضیه اشرفی، در رشته قرائت فاطمه نوفرستی و در رشته ترتیل فاطمه شریفی‌پور به این مرحله راه یافتند.

انتهای پیام

captcha