رسیدگی به شکایت زن مسلمان در آلمان
کد خبر: 3842741
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

رسیدگی به شکایت زن مسلمان در آلمان

گروه بین‌الملل ــ شکایت زنی مسلمان در آلمان از شهردار افنباخ به دلیل اجبار به برداشتن حجاب برای کار در یکی از دفاتر این شهرداری در حال رسیدگی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، شهردار و مسئولان شهر افنباخ به دلیل نپذیرفتن زنی مسلمان برای کار در یکی از دفاتر شهرداری با مشکل روبرو شده‌اند و این زن جوان از مسئولان شهرداری افنباخ شکایت کرده و اکنون قرار است به این شکایت رسیدگی شود.

این زن مسلمان که در سال ۲۰۱۷ متقاضی کار در دفتر ارتقای شغلی، آمار و ادغام در شهرداری افنباخ بود، به دلیل داشتن حجاب پذیرفته نشد. البته مسئولان دفتر ارتقای شغلی، آمار و ادغام در شهرداری افنباخ در ابتدا به او گفتند که برای کار با دانش‌آموزان کلاس‌های هشتم تا دهم پذیرفته شده است و پس از مدتی اعلام کردند که این زن جوان برای کار در دفتر آنها باید روسری خود را بردارد، این در حالی بود که این زن از برداشتن روسری امتناع کرد و بدین ترتیب فرصت شغلی خود را از دست داد.

در همین ارتباط، ویلفرد یونگ بلوث، مسئول وقت مقابله با نژادپرستی در شهر افنباخ، بنا به درخواست دختر جوان، شکایتی را علیه فلیکس شوونکه، شهردار این شهر، تنظیم کرد و برای مسئولان محلی فرستاد. مسئولان در دو سال گذشته به شکایت او رسیدگی نکردند، اما سیاستمدار حزب سبزها تسلیم نشد و در سال جاری نیز برای سومین‌بار شکایتی را برای مسئولان محلی فرستاد. تا اینکه چندی پیش، سخنگوی شورای دارمشتات اعلام کرد که مسئولان محلی شکایت را دریافت کرده‌اند.

به گفته این عضو شورا، مسئولان به زودی شکایت را مورد بررسی قرار می‌دهند و نظر خود را درباره شهردار اعلام می‌کنند. ویلفرد یونگ بلوث معتقد است که ممنوعیت استفاده از روسری در دفاتر مربوط به شهرداری غیرقانونی است. به گفته او، شهردار افنباخ قانون اساسی آلمان را مبنی بر حق آزادی مذهبی افراد زیر پا گذاشته است.

این در حالی است که سخنگوی شهرداری افنباخ در واکنش به این شکایت گفت: «ممنوعیت عمومی برای حجاب در شهرداری وجود ندارد. اما در ماه می سال جاری شهرداری جزوه‌ای را برای دفاتر زیرمجموعه خود فرستاده است که بر اساس آن، مسئولان دفاتر می‌توانند درباره استفاده از پوشش و سمبل‌های مذهبی تصمیم‌گیری کنند.»

هر چند مشخص نیست که مسئولان محلی چه تصمیمی درباره این پرونده می‌گیرند، اما بلوث امیدوار است که پس از دو سال انتظار، به زودی رأی مربوط به پرونده شهردار افنباخ اعلام شود.

انتهای پیام

captcha