کتاب «اخلاق تدریس» منتشر شد
کد خبر: 3842784
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

کتاب «اخلاق تدریس» منتشر شد

گروه دانشگاه ــ کتاب «اخلاق تدریس» که مشتمل بر طرح مسائل اخلاقی مهم در مدرسه معاصر است از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی؛ کتاب «اخلاق تدریس» تألیف کنت استرایک، جانس اف. سولتیس و ترجمه محبوبه خسروی، استادیار دانشگاه علامه طباطبائی، به قیمت ۵۵ هزار تومان به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی وارد بازار نشر شد.

این کتاب یکی از پنج کتابی است که ذیل عنوان تفکر درباره آموزش به چاپ رسید و از سوی معلمان بسیار مورد استقبال قرار گرفت این اثر ارزشمند تجارب آشنایی برای معلمان تازه‌کار در قالب مطالعات موردی با پوششی معماگونه مطرح می‌کنند تا معلم را به تفکر و تأمل در این زمینه وادار کند. تنبیه، آزادی اندیشه، چندفرهنگی، دموکراسی حرفه‌ای و موضوعاتی از این قبیل در این کتاب مورد بحث قرار می‌گیرد. علاوه بر این نویسندگان رویکرد‌های فلسفی و اخلاقی بنیادی در زمینه آموزش و تدریس را نیز مطرح می‌کند تا فرصت بهتری برای تصمیم‌گیری اقتصادی فراهم شود.

در مقدمه کتاب آمده است:
کتاب حاضر با استناد به منشور اخلاقی حرفه آموزش که توسط انجمن ملی آموزش مصوب شده است این معلم فکور یاخردورز را در موقعیت معما‌های اخلاقی گوناگونی قرار می‌دهد و ضمن بیان و تشریح دیدگاه‌های اخلاقی متفاوت از جمله د یدگاه‌های نتیجه‌گرا، غیرنتیجه‎گرا و اصالت فایده وی را به تأمل وا می‌دارد تا در تصمیم‌گیری، انتخاب و ارزش‌یابی و حتی تنبیه و تشویق بتواند با رجوع به یک نظام اخلاقی با قطعیت بیشتری عمل کند. اگر چه مثال‌ها و معما‌های مطرح شده در این کتاب شاید در فضا و فرهنگی متفاوت شکل گرفته باشد و زاییده تجارب معلمانی غیربومی باشد، ولی در مطالعه کتاب خواننده به اشتراک و تشابه تجارب پی خواهد برد. به هر حال امید این می‌رود که مطالعه این کتاب ارزشمند راهگشا و راهنمای عمل بسیاری از معلمان اندیشمند در وضعیت‌های مختلف فرایند تدریس را فراهم آورد.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به فروشگاه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، تقاطع ژاندارمری، ساختمان منشور دانش، طبقه همکف، پلاک شش مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۶۶۴۸۷۶۲۵ تماس بگیرند.
 
انتهای پیام
captcha