لزوم توسعه مهارت‌های تحقیقی و تبلیغی در حوزه علمیه خراسان‌شمالی
کد خبر: 3842937
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶

لزوم توسعه مهارت‌های تحقیقی و تبلیغی در حوزه علمیه خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرحوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: توسعه مهارت‌های تحقیقی، تبلیغی و آموزشی نیاز مبرم حوزه علمیه استان است.

لزوم توسعه مهارت‌های تحقیقی و تبلیغی  در حوزه علمیه خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرحوزه علمیه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه توسعه مهارت‌های تحقیقی، تبلیغی و آموزشی نیاز مبرم حوزه علمیه استان است، اظهار کرد: به برکت سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان‌شمالی در مهرماه سال 91 حدود 570 درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه علمیه استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: به برکت این سفر سطوح تحصیلی در حوزه علمیه استان به سه و چهار ارتقا یافت و امسال برای چهارمين سال درس خارج برگزار می‌شود و همچنین رشته‌های تخصصی در مدارس علمیه خواهران و برادران شکل گرفت.

مدیرحوزه علمیه استان افزود: با توجه به این توسعه‌های فیزیکی و کمی، هم‌اکنون باید توسعه علمی و تحقیقی و پژوهشی در حوزه علمیه خراسان‌شمالی صورت گیرد.

سالاری مکی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در حوزه علمیه خراسان‌شمالی، گفت: سال تحصیلی گذشته دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در حوزه علمیه استان برگزار شد، موضوعی که در مدارس آموزش‌وپرورش نیاز شدیدی به آن داریم.

مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی اظهار کرد: افزون بر فعالیت‌های مرسوم آموزشی و تهذیبی، در ابتدای سال تحصیلی جاری برای طلاب سطح دو و سه دوره تربیت مشاور اسلامی برنامه‌ریزی‌شده و افزون بر این تلاش می‌شود رشته مشاوره اسلامی در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی در زمینه‌های مختلف، افزود: پارسال در حوزه علمیه استان دو دوره تربیت مربی مشاور حجاب و عفاف برگزار شد و امسال هم این دوره‌ها تداوم دارد.

مدیرحوزه علمیه استان بیان کرد: با توجه به توانمندی‌های همه‌جانبه تهذیبی و اخلاقی طلاب و حوزویان و با در نظر گرفتن شرایط جامعه در عرصه حقیقی و مجازی، حضور طلاب و روحانیان در جنگ رسانه‌ای با رویکرد امیدآفرینی و با رعایت شئون مربوط به حوزه علمیه ازجمله ضروریات است.

وی افزود: در سال‌های اخیر تعداد طلابی که نسبت به نحوه فعالیت در فضای مجازی به‌ خوبی آگاه باشند افزایش یافته اما هنوز با آنچه شایسته و بایسته است فاصله داریم، ازاین‌رو لازم است در این عرصه ورود شایسته‌ای داشته باشیم.

سالاری مکی گفت: ارتقای دانش رصد دشمن و مقابله با آن از طریق جلسات و کارگاه‌های مرتبط ازجمله مواردی است که امسال از سوی حوزه علمیه خراسان‌شمالی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

captcha