انفال در جامعه احیاء شود
کد خبر: 3842955
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
آیت‌الله نوری همدانی:

انفال در جامعه احیاء شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله نوری همدانی گفت: اگر حقی(انفال) که برای پیامبر(ص) و بعد برای امام(ع) و بعد ولی فقیه است احیا شود هیچ فقیری در کشور باقی نمی‌ماند.

انفال در جامعه احیاء شودبه گزارش ایکنا، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین نوری همدانی، امروز چهارشنبه، 27 شهریورماه در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان مرکز خدمات با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات گفت: خدمت به طلاب و روحانیون و رفع مشکلات آنان توفیقی است که خداوند به شما داده و باید قدردان آن باشید.
 
ایشان بیان کرد: خدمات شما در رفع مشکلات طلاب بسیار تأثیرگذار است و شکی در ارزش خدمات شما نیست و بیان ما آنقدر قدرت ندارد که اهمیت و ارزش کار شما را بیان کند.
 
این مرجع تقلید گفت: رسول خدا(ص) می‌فرمایند، هر کس خدمت بیشتری به مردم انجام دهد و وجودش برای جامعه نافع باشد مورد محبت پروردگار متعال است.
 
ایشان در ادامه با تأکید بر اینکه نباید تحریم را بهانه‌ای برای وجود برخی مشکلات در کشور بدانیم، تصریح کرد: خداوند امکانات بسیاری به کشور ما داده و اگر بتوانیم از همه این امکانات به‌خوبی استفاده کنیم مشکلات ما حل می‌شود و تحریم اثری نخواهد داشت.
 
آیت‌الله نوری همدانی گفت: ما هیچ وقت نمی‌گوییم تحریم خوب است بلکه تحریم را بلا می‌دانیم ولی نباید آن را بهانه بکنیم و کاری برای رفع مشکلات مردم انجام ندهیم.
 
ایشان بیان کرد: معارف و برنامه‌های اسلام طوری تنظیم شده‌اند که اگر در جامعه اجرایی شوند بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز رفع می‌شود و یکی از این برنامه‌ها مسئله انفال است.
 
استاد حوزه با بیان اینکه باید تلاش شود مسئله انفال در جامعه زنده شود، تصریح کرد: اگر حقی که برای پیامبر(ص) و بعد برای امام(ع) و بعد ولی فقیه است احیا شود هیچ فقیری در کشور باقی نمی‌ماند.
 
آیت‌الله نوری همدانی افزود: حوزه علمیه باید برای اجرای قوانین اسلام تلاش کند و به مجلس و دیگران بگوید که فقه ما این‌گونه است و آن را تبیین و مطالبه کند.
انتهای پیام
captcha