هشت سال دفاع مقدس نتیجه یک جنگ تحمیلی و نابرابر بود
کد خبر: 3843084
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

هشت سال دفاع مقدس نتیجه یک جنگ تحمیلی و نابرابر بود

گروه شهرستان‌ها ــ فرماندار شهرستان تایباد گفت: در هیچ زمان و تاریخی، ایران جنگ‌طلب نبوده و نیست و هشت سال دفاع مقدس نتیجه یک جنگ تحمیلی و نابرابر از سوی دشمنان این نظام بود.

هشت سال دفاع مقدس نتیجه یک جنگ تحمیلی و نابرابر بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن سیاح، فرماندار تایباد در هفتمین نشست شورای اداری امسال که با محوریت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس صبح امروز، 27 شهریورماه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ایران 39 سال گذشته یک جنگ نابرابر را آغاز کرد و پس از هشت سال دفاع در برابر ظلم دشمنان به پیروزی دست یافت و آنچه امروز برای نسل‌های بعد جنگ باقی مانده ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام پاک و مقدس است.

وی با اشاره به رمز پیروزی ایرانیان در جنگ تحمیلی افزود: مردم کشور پیر و جوان، زن و مرد در هر دین و مذهب و با هر قومیت و ملیتی که داشتند گوش به فرمان فرماندهی شجاع همچون امام راحل(ره) در مقابل دشمن ایستادند و همین عامل سبب شد اسطوره‌هایی از این مرز و بوم با دستان خالی تنها با صداقت و ایمان به خدا به جنگ بروند و از ذره ذره خاک و ناموس کشورشان دفاع کنند.

سیاح بیان کرد: تخصص و تعهد در کنار یکدیگر سبب نجات هر جامعه‌ای می‌شود، با همین رویکرد نوجوانانی بودند که از مکتب علم و دانش برای دفاع از کشور سنگرهای جبهه را حمایت کردند و با نثار خون و جان خود اسلام را هرچه بیشتر باارزش کردند.

در ادامه این نشست، مولانا غلام‌نبی توکلی، امام جمعه اهل‌سنت تایباد گفت: دفاع مقدس باید برای نسل‌های آینده کشور تدوین شود و در اختیار آنان قرار گیرد، این دفاع، دفاعی بسیار با ارزش بود؛ چرا که تمام مردم ایران از تمام اقشار در آن مشارکت و جانانه دفاع کردند، این به معنی اتحاد و انسجام تمام مردم است.

وی افزود: اگر تاریخ ایران را مطالعه کنیم به این واقعیت خواهیم رسید که مردم کشور در هیچ برهه‌ای به اندازه دوران دفاع مقدس جان‌فشانی نکرده‌اند، ملت ایران در آن بازه زمانی برای دفاع از ناموس، آب و خاک، شرف، اقتدار و... جان خود را بی‌منت در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم این نظام کردند.

توکلی در ادامه سخنان خود بیان کرد: جنگ نابرابر ایران و عراق در صورتی رخ داد که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده و کشور استقلال یافته بود هنوز بسیاری از کارها روال طبیعی نداشت و کشور در ناامنی و ترورهای مکرر به سر می‌برد اما غیرت مردم با آیین‌ها و مذاهب مختلف سبب پیروزی شد.

جنگ امروز با الگوی اقتصادی و فرهنگی در ایران

در ادامه همچنین حجت‌الاسلام علی‌اصغر علیپور، امام جمعه موقت شهرستان تایباد با توجه به قیام امام حسین(ع) در واقعه کربلا گفت: در هر زمانی یزیدیانی وجود دارند که به‌دنبال فرصتی برای راه‌اندازی شر هستند. یزیدیان امروز در ایران جنگ احزاب با مدل اقتصادی و فرهنگی را راه انداخته‌اند.

وی مطرح کرد: ارزش‌های دفاع مقدس باید نسل به نسل انتقال پیدا کند تا جوانان همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی عده‌ای با نثار جان خود از کشور دفاع کردند، امروز نیز برای حفظ همان مقدسات جهاد کنند و به دشمن اجازه ندهند تا به اعتقادات اسلامی خدشه‌ای وارد کند.

در ادامه این جلسه سرهنگ ابراهیم بیدل، فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه تایباد نیز طی سخنانی بیان کرد: روشن و واضح است که در هر یک از ملل و جوامع هر تحرک نظامی که با هدف قتل، کشتار و خونریزی صورت پذیرد از نظر اسلام محکوم بوده و رد خواهد شد و در مقابل هر جهادی با هدف حفظ اسلام و مبارزه با تعدی‌گران انجام شود مورد تمجید قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دشمنان با شیوه‌های مختلف از ابتدای خلقت اسلام با آن مبارزه کرده و تا امروز ادامه دارد، هشت سال دفاع مقدس که حاصل جنگی نابرابر در 39 سال پیش بود عبور از امواج سنگین دشمنان شرق و غرب است.

بیدل دفاع مقدس را مایه عزت و اقتدار کشور دانست و اظهار کرد: جنگ زور و حکومت طلبانه که عراق با حمایت آمریکای مزدور بر ایران تحمیل کرد، در واقع برای تضعیف اعتقادات مسلمانان بود اما مانند همیشه با شکست مواجه شد و مردم ما به ویژه جوانان ثابت کردند بدون سلاح با غیرتشان از مقدسات این نظام دفاع می‌کنند و همین امر سبب عزت و اقتدار کشور پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی شده است.

محمود آریامنش، مدیر آموزش و پرورش تایباد نیز در این نشست، عنوان کرد: تمام واحدهای آموزشی و همکاران این اداره آماده استقبال از دانش‌آموزان هستند و در سال جاری 27 هزار و 850 دانش‌آموز در 1115 کلاس درس تحصیل خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همچنین 3700 دانش‌آموز پایه اول در مقطع ابتدایی وارد مدارس شهرستان می‌شوند. همزمان با سال تحصیلی جدید مراسم جشن شکوفه‌ها مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس با غبارروبی گلزار شهدا در تایباد برگزار می‌شود و زنگ مهر تحصیلی امسال در دبیرستان دخترانه کوثر نواخته خواهد شد.

یادآور می‌شود، در این نشست برنامه‌های هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اعلام و به سمع اعضای شورای اداری رسید.

انتهای پیام

captcha