بانوان انقلابی نماد «یا لَیتَنا کنا مَعَک» هستند
کد خبر: 3843106
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان:

بانوان انقلابی نماد «یا لَیتَنا کنا مَعَک» هستند

گروه اجتماعی ــ دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، بانوان امروز را مصداق علمی، عملی و عینی ولایت دانست و بیان کرد: شما بانوان انقلابی نماد «یا لَیتَنا کنا مَعَک» هستید، شما گره‌گشای مشکلات جامعه هستید و با داشتن چشم بصیرت می‌توانید دختران جوان که دشمن در کمین آنان نشسته است را نجات دهید.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، صبح امروز، ۲۷ شهریورماه در اجلاسیه بانوان استان مرکزی از سری اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، تأکید کرد: خداوند در هیچ زمانی هیچ بنده‌ای را بی ولی، بی مراد، بی الگو و بدون مقتدا رها نکرده است، همه انسان‌ها در هر دوره‌ای با الگویی صدیق راه الهی را در پیش می‌گیرند یا اینکه در مسیری قرار می‌گیرند که الگویشان کفر است؛ امروز وقت آن رسیده تا سره را از ناسره تشخیص دهیم. امروز دورانی است که آسان‌ترین و بهترین شیوه تعلیم و تربیت مدل‌سازی و الگو‌سازی است. معرفی رهبری دانا، ولی، مدل اسلامی وظیفه بانوان اسلامی و انقلابی است، امروز با توسعه فضای مجازی، دشمنان نوجوانان و جوانان را هدف گرفتند و سرمایه‌گذاری کردند، جوان شب مدل را می‌بیند و صبح تمام ظاهر خود را شبیه‌اش می‌کند؛ لذا برای مبارزه با مدل‌سازی دشمنان باید وارد عمل شد.

کرمانی افزود: امروز جامعه‌شناسان و روان‌شناسان، علمای سینمایی و سیاست‌گذاران براین باورند که هنرپیشگان، ورزشکاران و بازیگران الگوهایی برای نوجوانان و جوانان شده‌اند و با حال و هوای آنان زندگی می‌کنند، برای نجات نوجوانان باید الگوهای مناسب از تأثیرگذاران جامعه به آنان معرفی کنیم.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان اظهار کرد: خداوند برای هدایت جهان بشری در صدر اسلام الگوی حسنه‌ای همچون پیامبر(ص) را معرفی می‌کند، معرفی الگوها تنها به مردان خلاصه نشد بلکه خداوند الگوهایی همچون آسیه همسر فرعون را مورد توجه قرار داده و این الگوها را برای بانوان تشریح کرده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود، بانوان امروز را مصداق علمی، عملی و عینی ولایت دانست و تصریح کرد: شما بانوان انقلابی نماد «یا لَیتَنا کنا مَعَک» هستید، شما گره‌گشای مشکلات جامعه هستید و با داشتن چشم بصیرت می‌توانید دختران جوان که دشمن در کمین آنان نشسته است را نجات دهید.

کرمانی به آیه «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» اشاره کرد و افزود: ولی نوری است که در عالم می‌تابد تا ما بتوانیم سره را از ناسره تشخیص دهیم و حسین(ع) ولی تمام عیار ماست که با نور خود ما را از گمراهی نجات می‌دهد. ایشان چراغ هدایت هستند و با گرایش به سمت آن حضرت از گناه دور خواهیم بود، جوانان اقامه نماز را جدی بگیرند و با این فریضه الهی انس با خدا را تقویت کنند؛ بانوان در دوران دفاع مقدس همچون حضرت زینب(س) سوختند و ساختند، ساختن به معنای سازش نیست بلکه به معنای خود‌سازی و دفاع از حق و حقیقت است. آن حضرت با قرار گرفتن در دربار یزید صلابت و شکوه را به معنای واقعی اقامه کردند، قرآن و عترت دو یار جداناشدنی از هم هستند، امروز دشمنان این دو عنصر مهم اسلام را نشانه رفته‌اند، آنان از تأثیر آن مطلع هستند و می‌دانند اگر این دو با هم معنا شوند دنیا را متحول خواهد کرد؛ لذا از هر ابزاری استفاده می‌کنند تا مسلمانان به اهداف خود نرسند. بی‌حجابی را ترویج کردند و گفتند حجاب مهم نیست و دل باید پاک باشد، برای رسیدن به کمال باید همه عناصر باهم معنا شوند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان ادامه‌ داد: آنان در باب اهل بیت(ع) هم دست به تحریف زده و تحریف ائمه اطهار را مورد توجه قرار دادند، دشمن شبهه ایجاد می‌کند امام حسین(ع) مگر نمی‌دانست شهید می‌شود چرا خانواده را با خود همراه کرد، آنان نمی‌دانند اگر زینب(س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند. دشمنان تحریف را با قدرت شروع کردند و وظیفه ماست که با قدرت وارد عمل شویم. به قول فرمایش امام راحل که فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است علی‌رغم تمام دشمنی و فتنه‌افکنی دشمنان امسال با عظمت‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

کرمانی افزود: یکی از مستشرقان شیعه‌شناس گفته است، دین همه انبیا با فوت آنان از بین می‌رود، اسلام نزد اهل سنت با وفات پیامبر از بین رفت اما اسلام ناب و تشیع با خون حسین(ع) حیات یافت، شیعه با پرچم سرخ حسین(ع) نهضت را آغاز و با پرچم سبز مهدی(عج) نهضت را ادامه می‌دهد.

وی به بانوان حرکت در مسیر اسلام، قرآن را توصیه کرد و افزود: شروع کار آسان است اما ادامه کار سخت است، هریک از ما در این عرصه و میدان وظایفی داریم که بسیار سنگین است، جنگ سخت و پر سر و صدا و به حمله گرگ شبیه است و جنگ نرم به حمله موریانه‌ها. برای مقابله با گرگ‌ها تجهیزات نظامی لازم است اما برای مقابله با موریانه باید بصیرت داشت. بصیرت یعنی اینکه مسجد می‌تواند مسجد ضرار باشد. بصیرت یعنی اینکه قرآن ناطق خاموش می‌شود اما قرآن سرنیزه کمر دشمنان را خواهد شکست. بصیرت یعنی اینکه سپاه معاویه‌ها در همه دوران از سست‌عنصران سپاه علی‌ها یارگیری می‌کند.

این مقام مسئول در پایان به فرمایشات مقام معظم رهبری که در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و هجمه فرهنگی تذکراتی فرمودند، اشاره کرد و گفت: در ۸ سال دفاع مقدس دشمنان با سر و صدا حمله کردند و ما هم به تناوب خود را تقویت کردیم رزمندگان شجاعانه رفتند تا ما با عزت بمانیم و به جایی برسیم که دشمن به خود اجازه حرکت نظامی نمی‌دهد. صحنه دفاع از موریانه‌ها سخت است و به همان اندازه باید خود را تقویت کنیم.

انتهای پیام

captcha