مفهوم «دفاع مقدس» قابلیت واکاوی دارد
کد خبر: 3843142
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

مفهوم «دفاع مقدس» قابلیت واکاوی دارد

گروه اجتماعی - مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان ترکیب «دفاع مقدس» را یک مفهوم دانست که قابلیت واکاوی دارد و تصریح کرد:‌ آنچه را که در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم این مهم است که تقابل گونه‌ها و نژاد‌ها و قومیت‌ها و زبان‌ها برای دفاع از سرزمین اسلامی رنگ می‌بازد.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 27 شهریورماه در نشست خبری کمیته‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان گیلان، با بیان اینکه مفاهیم همواره نیازمند واکاوی هستند، اظهار کرد:‌ واکاوی و به‌روز کردن مفاهیم نشان‌دهنده پایایی و پویایی آن مفاهیم است.

وی ترکیب «دفاع مقدس» را یک مفهوم دانست که قابلیت واکاوی دارد و تصریح کرد:‌ ما می‌توانیم امروز خود را مطابق با این گذشته قریب تنظیم کنیم. آنچه را که در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم این مهم است که تقابل گونه‌ها و نژاد‌ها و قومیت‌ها و زبان‌ها برای دفاع از سرزمین اسلامی رنگ می‌بازد لذا آنانی که دفاع مقدس را رقم زدند نمونه عالی اتحاد و انسجام بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه واکاوی دفاع مقدس برای همیشه تاریخ امکان‌پذیر است، گفت:‌ دشمنان ما نیز دفاع مقدس را واکاوی کرده و می‌دانند این مفهوم غنی با فرهنگ مردم ایران عجین شده و تقابل سیاسی و قومیتی در دفاع از ارزش‌ها معنا ندارد لذا به مقابله با ما برنمی‌آیند.

فاضلی از چاپ 33 عنوان کتاب با محوریت زنان گیلانی در دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ مادران، همسران و خواهران شهدای ما در هشت‌سال دفاع مقدس ایثار و فداکاری‌های بی‌نظیری کردند.

وی کنگره هشت‌هزار شهید گیلان را یک تجربه گرانسنگ دانست و گفت:‌ شهادت هنر مردان خداست و هنر عرصه کم‌گذر است و لذا شهدای ما راه کم‌گذر را انتخاب کردند. امروز وظیفه خطیری بر عهده متولیان فرهنگ و هنر کشور برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه موظف به حفظ ارزش ها هستیم، تصریح کرد: امسال 60 برنامه فرهنگی و هنری ویژه هفته دفاع مقدس گیلان داریم که از این تعداد 10 برنامه شاخص است. برگزاری شب شعر دفاع مقدس در هشت شهرستان، نمایشگاه کتاب در 6 شهرستان، نمایشگاه عکس در 9 شهرستان، اکران فیلم دفاع مقدس در 6 شهرستان، نمایش خیابانی در 6 شهرستان و مسابقه نقاشی در 6 شهرستان از جمله این برنامه‌هاست.

فاضلی همچنین از رونمایی از دو کتاب «مسافران بهشت» و «قطره دریاست» خبر داد و گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا در 16 شهرستان و برگزاری محفل ادبی در هشت شهرستان و مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس در 16 شهرستان از دیگر برنامه‌هاست.

انتهای پیام

captcha