انتشار کتاب «دومین مهاجرت مسلمانان به مسکو» در روسیه
کد خبر: 3843170
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

انتشار کتاب «دومین مهاجرت مسلمانان به مسکو» در روسیه

گروه بین‌الملل ــ کتاب «دومین مهاجرت مسلمانان به مسکو» تألیف «دمیر محی الدین»، معاون مفتی روسیه و رئیس انستیتو اسلامی مسکو در روسیه چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ این کتاب اثری منحصر به فرد از لحاظ تاریخی و مردم‌شناسی محسوب می‌شود چرا که مستند به اسنادی است که برای نخستین‌بار از آرشیو تاریخ مسکو، سن پتر زبورگ و اوفا منتشر می‌شوند و از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مرجعی برای شرق‌شناسان و اسلام‌شناسان به شمار می‌رود.

اثر فوق با ذکر تاریخچه‌ای از پیدایش اسلام در سرزمین روسیه، به معرفی معماری‌ها، مساجد، کتیبه‌ها و بناهای متعلق به مسلمانان پرداخته و به دنبال آن است تا خط مهاجرت و نقل مکان مسلمانان به مسکو را ترسیم کرده و تعامل جامعه روس و مسلمانان را مورد بررسی قرار دهد.

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا) اثر مذکور با حمایت این بنیاد و شورای مفتیات روسیه و همکاری انستیتو اسلامی مسکو از سوی انتشارات صدرا چاپ و منتشر شده است.

 گفتنی است؛ بنیاد ابن سینا همکاری‌های نزدیکی در زمینه‌های مختلف با شورای مفتیات روسیه و انستیتو اسلامی مسکو داشته و در صدد گسترش آن است؛ چاپ و انتشار آثار مشترک و برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلف از مواردی است که می‌توان در این زمینه به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha