شکست نتانیاهو در کسب اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی  
کد خبر: 3843173
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

شکست نتانیاهو در کسب اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی  

گروه بین‌الملل ــ نتایج اولیه انتخابات کنست(پارلمان) اسرائیل، از شکست بنیامین نتانیاهو در کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المیادین»، نتایج اولیه انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رهبر حزب لیکود، در کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان شکست خورده است و نمی‌تواند دولت جدید خود را تشکیل دهد.
 
بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود پس از برگزاری انتخابات اعلام کرد که منتظر صدور نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اسرائیل خواهد ماند.
 
از سوی دیگر، بنی گانتس، رئیس ائتلاف میانه‌رو «آبی – سفید» و رقیب نتانیاهو در این انتخابات اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک دولت وحدت ملی است و حزبش وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.
 
اما اویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ماست» خواستار تشکیل دولت ائتلافی میان احزاب لیکود و آبی – سفید شده است.
 
روزنامه «اسرائیل الیوم» در همین زمینه نوشت: بر اساس نتایج اولیه و غیر رسمی از انتخابات کنست اسرائیل و پس از شمارش 92 درصد صندوق‌های رأی، مشخص شد که دو حزب لیکود و آبی – سفید در تعداد کرسی‌های به دست آورده مساوی هستند و هر دو حزب 32 کرسی کسب کرده‌اند. فهرست مشترک احزاب عرب به ریاست ایمن عوده نیز 13 کرسی را در پارلمان اسرائیل از آن خود کرده است.
 
شکست نتانیاهو در کسب اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی 
در همین راستا، «ایمن عوده»، رئیس فهرست مشترک احزاب عرب تأکید کرد که این فهرست با آراء خود، اجازه نخواهد داد که نتانیاهو دولت جدید خود را تشکیل دهد.
 
وی همچنین تأکید کرد که سقوط نتانیاهو در این انتخابات، بهترین دستاورد برای احزاب عرب است.
 
شکست نتانیاهو در کسب اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی 
انتهای پیام
 
captcha