از برپایی رزمایش تا افتتاح كارگاه‌های اشتغالزایی طی هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3843187
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
در شیراز صورت می‌گیرد؛

از برپایی رزمایش تا افتتاح كارگاه‌های اشتغالزایی طی هفته دفاع مقدس

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز از اجرای 300 عنوان برنامه در ایام هفته دفاع مقدس به‌همت این ناحیه از سپاه در منطقه شرق شیراز خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل برپایی رزمایش الی بیت‌المقدس، افتتاح كارگاه‌های اشتغالزایی و اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، مرتضی خسروانی، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز امروز، 27 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، هفته دفاع مقدس را زمانی برای نمایش اتحاد، انسجام و برادری میان ملت ایران دانست كه این مسئله در دوران دفاع مقدس نیز تبلور یافته بود.
وی با بیان اینكه دفاع مقدس یك گنج 8 ساله برای سبك زندگی جهادی جهت ارائه به جوانان است، افزود: شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری «ما پیروزیم» انتخاب شده است كه متناسب با این شعار و همچنین تأكیدات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید، حفظ همبستگی ملی، ترویج روحیه جهادی و غیره برنامه‌هایی در این هفته اجرا می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز از اجرای 300 برنامه محوری به‌همت این ناحیه از سپاه در منطقه شرق شیراز در هفته دفاع مقدس خبر داد و ادامه داد: برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس بیانگر مفاهیم حماسه و ایثار و برجسته سازی دستاوردهای ماندگار هشت سال جنگ تحمیلی است.
خسروانی ادامه داد: بهره‌گیری از فضای معنوی ماه محرم با برگزاری یادواره شهدا، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری با موضوع محرم و هشت سال پایداری در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس مدنظر قرار گرفته است.
وی از برگزاری همایش فرماندهان شهید دفاع مقدس با حضور ایثارگران فارس در حرم احمدبن موسی(ع) خبر داد و گفت: در این همایش به بررسی نقش شهیدان فكوری، فلاحی، كلاهدوز و جهان آرا در جنگ پرداخته می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه احمد بن موسی(ع) شیراز با اشاره به برگزاری نخستین اردوی جهادی با موضوع تخصصی فضای مجازی توسط این ناحیه از سپاه در مناطق محروم به ویژه شرق شیراز، گفت: در این اردو مباحثی چون آموزش سواد رسانه به ویژه برای مادران، آموزش استفاده مناسب از این فضا توسط نوجوانان در مناطق محروم، آموزش ساخت كلیپ برای انعكاس مشكلات محله‌ها و ...در دستور كار قرار می‌گیرد.
خسروانی از ایجاد مركز تخصصی مشاوره فضای مجازی تحت عنوان «طلیعه سوم» برای اولین بار در شرق شیراز هم خبر داد و افزود: در این مركز مشاوره فنی (رفع هك، جلوگیری از دسترسی به اطلاعات شخصی و ...) ارائه می‌شود.
وی اظهار كرد: در ایام هفته دفاع مقدس و در روزهای 4 و 5 مهرماه امسال رزمایش الی‌ بیت‌المقدس در پادگان امام علی(ع) واقع در منطقه باجگاه شیراز با حضور 6 گردان بیت‌المقدس از ناحیه احمدبن موسی(ع) برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز همچنین به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زایی اشاره كرد و گفت: همچنین پروژه‌های محرومیت‌‌زدایی جهت اشتغال به كار محرومین مناطق حاشیه و كم‌تر برخوردار نیز اجرایی خواهد شد.
خسروانی، افتتاح كارگاه خیاطی در شهرك سعدی، مرمت ٥٠ واحد مسكونی محرومین، تامین سبد معیشتی در مناطق حاشیه و كم‌تر برخوردار، تامین لوازم‌التحریر ٢ هزار دانش‌آموز محروم شرق شیراز، كمك هزینه ٢٠٠ البسه‌ها دانش‌آموزی، اعزام تیم پزشكی به مناطق حاشیه به مدت یك هفته در بوستان شهروند، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی در سهل‌آباد، داریون، شریف‌آباد و شهرك سعدی، راه‌اندازی تورهای علمی صنعتی، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، حضور در رژه نیروهای مسلح، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، تجلیل از سربازان وظیفه، تجلیل از كارآفرینان صنعتی، گردهمایی یاران بی ادعا، نشست تخصصی راویان دفاع مقدس، همایش نونهالان حسینی، افتتاح مراكز مشاوره در مناطق محروم و نمایش فیلم‌های دفاع مقدس در محلات را از شاخص‌ترین برنامه‌هایی عنوان كرد كه در هفته دفاع مقدس اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینكه در هفته دفاع مقدس فرصت ایده‌آلی برای جوانان در حوزه آموزش، اشتغال و كارآفرینی ایجاد خواهد شد، گفت: برپایی شب شعر دفاع مقدس در طاووسیه،‌ نمایش فیلم‌های دفاع مقدس در همه محلات و روایت معارف دفاع مقدس و غیره نیز از دیگر برنامه‌های این هفته خواهند بود.
انتهای پیام

captcha