فرهنگ؛ ریشه تشکیل جهاددانشگاهی
کد خبر: 3843199
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

فرهنگ؛ ریشه تشکیل جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی - معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان فرهنگ را ریشه تشکیل جهاددانشگاهی دانست و گفت: امروزه مقوله فرهنگ متولیان بی‌شماری دارد، اما معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی جزء اولین‌هاست.

به گزارش ایکنا از گیلان، میرمسلم رهبرهاشمی، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان امروز، 27 شهریورماه در نشست خبرنگاران با مدیر سازمان دانشجویان گیلان، با بیان اینکه بخش عمده جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی می‌تواند مبدا ورود جوانان به عرصه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشد.

وی سازمان دانشجویان را از جمله تشکیلات دانشجویی شناسنامه‌دار با وجهه ملی دانست و افزود: نیازمند بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دانشجویان تمامی دانشگاه‌ها اعم از سراسری، آزاد اسلامی، پیام نور، غیر انتفاعی و موسسات آموزشی علمی – کاربردی هستیم تا بتوانیم با استفاده از دانش و توانمندی نیروی انسانی جوان، خلاق و نخبه کشور بخشی از مسائل و مشکلات را برطرف کنیم.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای مولود انقلاب دانست و تصریح کرد: جهاددانشگاهی از همان ابتدا فعالیت خود را با محوریت معاونت فرهنگی آغاز کرد و امروز معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های دانشجویی است که مبتنی بر پتانسیل‌سنجی و استفاده از ظرفیت دانشجویان حرکت می‌کند.

هاشمی ترویج و نهادیه کردن فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها را مهمترین هدف معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی دانست و یادآور شد: معاونت فرهنگی فعالیت‌های علمی و آموزشی و پژوهشی دانشگاه را با فرهنگ پیوند می‌زند و علاوه بر جذب، رشد و گسترش در سایر حوزه‌ها، موجب اعتلای فرهنگی می‌شود.

وی فرهنگ را ریشه تشکیل جهاددانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: امروزه مقوله فرهنگ متولیان بی‌شماری دارد، اما معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی جزو اولین‌هاست که با محور قرار دادن فرهنگ ایرانی – اسلامی به دنبال هدایت جامعه جوان و پویای دانشگاهی به سمت دغدغه‌مندی اجتماعی و تلاش برای رفع مشکلات است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان سازمان دانشجویان را یکی از دستاوردهای فرهنگی جهاددانشگاهی دانست و اضافه کرد: هدف اصلی سازمان دانشجویان تربیت و ارتقای سطح توانمندی های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در عرصه‌های فرهنگی، گفت‌وگو و سازندگی است.

وی خواستار عضویت دانشجویان استان در کانون های سازمان دانشجویان گیلان شد و عنوان کرد: دانشجویان نخبه و فعال در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی می‌توانند در قالب برنامه های ملی و استانی سازمان دانشجویان اقدام به ارائه راهکار برای حل مسائل رایج کشور از طریق کرسی‌های آزاداندیشی و همایش‌ها و سمینارها کنند.

انتهای پیام

captcha