مساجد در ارائه خدمات اجتماعی تقویت شوند
کد خبر: 3843212
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

مساجد در ارائه خدمات اجتماعی تقویت شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از مسجد به‌ عنوان اولین و آخرین پایگاه فعالیت این اداره کل یاد کرد و گفت: باید با بهره‌گیری از روحانیان فعال، مساجد را در حوزه ارائه خدمات اجتماعی تقویت کنیم.

وی از مسجد به عنوان اولین و آخرین پایگاه فعالیت این اداره کل یاد کرد و افزود: باید با بهره‌گیری از روحانیان فعال مساجد را در حوزه ارائه خدمات اجتماعی تقویت کنیم.به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ظهر امروز، 27 شهریورماه در دیدار با محمدعلی طالبی، استاندار یزد بر لزوم اراده این اداره کل جهت هم افزایی با سایر دستگاه‌ها تاکید و اظهار کرد: این هم افزایی در حوزه دستگاه‌های همسو و به ویژه در زمینه فعالیت‌های مشترک محسوس‌تر خواهد بود.

وی از مسجد به عنوان اولین و آخرین پایگاه فعالیت این اداره کل یاد کرد و افزود: باید با بهره‌گیری از روحانیان فعال مساجد را در حوزه ارائه خدمات اجتماعی تقویت کنیم.

نجیمی با اشاره به مطرح شدن یزد به عنوان شهر جهانی اظهار کرد: باید این موضوع در حوزه فعالیت‌های دینی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار گرفته و با توجه به بسترهای موجود در استان برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: این سازمان آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌های داخلی خود در حوزه فعالیت‌های مرتبط در خدمت برنامه‌ها و اهداف تعیین شده در استان باشد.

نجیمی به کمبودهای موجود در حوزه مدارس صدرا اشاره کرد و افزود: استقبال والدین و دانش آموزان از این مدارس رسالت این سازمان را سنگین‌تر کرده اما در جهت رفع کمبودها انتظار حمایت از سایر دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های مسئول در این حوزه را دارد.

وی حضور فعال در حوزه وقف و نذر را از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل دانست و گفت: باید با ارتباط و بسترسازی از ظرفیت خیران نیک اندیش استان در زمینه برنامه‌های دینی و فرهنگی بهره لازم را ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آموزش را از دیگر اولویت‌های این اداره کل اعلام کرد و افزود: اصلی ترین دغدغه این اداره کل آموزش اقشار تاثیرگذار منطبق با نیازها و ویژگی‌های بومی موجود در استان است.

وی بر حضور روحانیان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: در قرآن نسبت به امر به معروف در مقابل نهی از منکر تاکید بیشتری شده است که اگر این مهم در جامعه پیاده شود نیازی به نهی از منکر در جامعه نخواهیم داشت.

انتهای پیام

captcha