توصیه آیت‌الله سبحانی به مسئولان برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان کشور
کد خبر: 3843231
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

توصیه آیت‌الله سبحانی به مسئولان برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آیت‌الله سبحانی در توصیه به مسئولان برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان کشور گفت: برنامه آموزش قرآن کریم در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانشجو در پایان دوران تحصیل خود با قرائت، مفاهیم و تجوید قرآن آشنایی پیدا کند.

توصیه آیت‌الله سبحانی به مسئولان برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان کشوربه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم به همراه جمعی از مسئولین دانشگاه و  برگزارکنندگان سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور شامگاه چهارشنبه 27شهریورماه با آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله سبحانی در این دیدار گفت: برنامه آموزش قرآن کریم در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانشجو در پایان دوران تحصیل خود با قرائت، مفاهیم و تجوید قرآن آشنایی پیدا کند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت و تدریس تدریجی به دانشجویان است.

وی تاکید کرد: البته دانشگاه قم پیشرو در این مسیر است و همین موضوع از افتخارات این دانشگاه محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید افزود: آموزش قرآن کریم باید به واحدهای درسی دانشگاه اضافه شود و استاد به گونه‌ای تدریس کند که پس از اتمام تحصیلات آکادمیک، دانشجویان قرآن را با رعایت اصول تجوید قرائت کنند.

آیت‌الله سبحانی همچنین با لزوم حفظ عفاف و حجاب بیان کرد: ما اگر بخواهیم جوانان را به عفاف و پاکی دعوت کنیم نباید سفره گناه را برای آنان فراهم آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله قاضی بنیان‌گذار دانشگاه قم را گرامی داشت و گفت: آیت‌الله قاضی انسانی استثنایی و با اخلاص و تقوا بود.

انتهای پیام

captcha