مجوز جدیدِ تأسیس مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی‌شود
کد خبر: 3843291
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
دبیر کل شورای عالی عتف مطرح کرد:

مجوز جدیدِ تأسیس مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی‌شود

گروه دانشگاه ــ دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: توسعه مناطق ویژه علم و فناوری با مشکلاتی مواجه است و لذا مجوز جدید برای راه‌اندازی این مناطق صادر نخواهد شد تا نتیجه مشخصی در این‌باره برسیم.

به گزارش ایکنا؛ مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیر کل شورای عالی عتف در حاشیه یکصد و هشتاد و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به خبرنگاران اظهار کرد: بررسی و انتخاب اعضا حقیقی کمیسیون‌های تخصصی این شورا از موضوعات مطرح در این جلسه بود. بر این اساس در این جلسه کاندیدا‌های اعضای حقیقی چهار کمیسیون انرژی، کشاورزی، دفاع و امنیت و صنعت و ارتباطات معرفی شدند و پس از اعلام نظرات، اعضای این چهار کمیسیون انتخاب شدند. همچنین برای سهولت حضور این اعضا مقرر شده است از سوی دبیرخانه شورا، سیستم ویدئو کنفرانس راه‌اندازی شود تا از این طریق اعضا در جلسات کمیسیون دائمی عتف حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اصلاحات پیشنهادی در آیین‌نامه تأسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری ادامه داد: در جلسه گذشته کمیسیون دائمی عتف طرح اولیه‌ای برای این مناطق ارائه شد و نمایندگان پنج استان که در آن‌ها مناطق ویژه علم و فناوری ایجاد شده بود مشکلات خود را ارائه کردند و مقرر شد تا نمایندگان این مناطق پس از بررسی‌های لازم جمع بندی‌های خود را برای رفع این مشکلات ارائه دهند. در این جلسه همچنین در قالب طرح فرآیند‌های اجرایی ارائه جمع‌بندی و پس از بحث و بررسی مقرر شد تا کمیته‌ای محدودتر با حضور اعضای کمیسیون دائمی که با مناطق ویژه علم و فناوری آشنایی بیشتری دارند تشکیل شود. این کمیته متشکل از پنج نفر از اعضای کمیسیون دائمی است و فرآیند‌های اجرایی از سوی این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد. طرح مورد نظر به کمیسیون دائمی ارائه خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین درباره مجوز‌های تأسیس و راه‌اندازی مناطق ویژه علم و فناوری با بیان اینکه مجوز‌های جدید در این زمینه صادر نمی‌شود، گفت: در مورد توسعه این مناطق مباحثی را مطرح کرده و لازم است به جمع‌بندی نهایی برسیم؛ چرا که توسعه این مناطق با پیچیدگی‌های زیادی مواجه است.  بازنگری در توسعه مناطق ویژه علم و فناوری نیازمند بررسی‌های بیشتری است.

انتهای پیام
captcha