مدارس و علمای اهل سنت حمایت و تقویت شوند
کد خبر: 3843305
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
امام جمعه اهل سنت بیرجند:

مدارس و علمای اهل سنت حمایت و تقویت شوند

گروه اجتماعی _ مولوی فاروقی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان نظام از مدارس دینی اهل سنت، گفت: باید مدارس اهل سنت و طلاب و علما به گونه‌ای تقویت و تربیت شوند تا در آینده مجاهدین خط مقدم دشمن باشند.

مدارس و علمای اهل سنت حمایت و تقویت شوندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند، امروز ۲۸ شهریور، در همایش مدیران، مدرسان و رابطان مدارس علوم دینی اهل سنت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مدارس، سنگر انقلاب هستند و همان طور که مساجد سنگر انقلاب هستند، مدارس نیز محل تزکیه و تربیت دانش‌آموزان و طلابی هستند که در آینده می‌توانند برای اعتلای انقلاب، در خط مقدم قرار گیرند.

وی بیان کرد: در این برهه از زمان با وجود دشمنی دشمنان اسلام، وظیفه علما و مدارس دینی سنگین بوده و نیاز است مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته از مدارس دینی اهل سنت حمایت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر لزوم حمایت از مدارس دینی، افزود: مسئولیت علما و طلاب در این برهه از زمان بسیار سنگین است.

مولوی فاروقی بیان کرد: باید مدارس اهل سنت و طلاب و علما به گونه‌ای تقویت و تربیت شوند که در آینده مجاهدین خط مقدم دشمن باشند.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی نیز گفت: استان خراسان جنوبی به جهت بهره مندی از حصور علما دارای انسان های متدین و فرهنگی است.

وی با اشاره به حضور علمای آگاه و در صحنه در این استان اظهار کرد: خداوند به ما توفیق دهد در این شرایط حساس جامعه بشری بتوانیم وظیفه خود را به درستی بشناسیم و هدایت گری اسلام را به خوبی درک کنیم.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی بیان کرد: در خصوص برنامه‌های تربیتی حوزه هماهنگی‌های بیشتری در این دو سال ایجاد شده است.

مشرفی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مفید و موثری که در خراسان برگزار شده، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و اظهارنظر در موضوعات مختلف طلاب و روحانیت بوده است.

در این جلسه مدیران و رابطین به بیان مشکلات موجود پرداختند. کمبود مکان و مشخص نبودن وضعیت استخدامی مربیان قرآنی از مهم ترین مشکلات مطروحه بود.

انتهای پیام

captcha