آغاز فعالیت مدارس کردستان با حضور بیش از 300 هزار دانش‌آموز
کد خبر: 3843320
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

آغاز فعالیت مدارس کردستان با حضور بیش از 300 هزار دانش‌آموز

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: کلیه مدارس و واحدهای آموزشی استان آماده میزبانی بیش از 300 هزار دانش‌آموز استان در سال تحصیلی جدید هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز، 28 شهریورماه در یکصد و نود و چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان هدف از برگزاری این نشست را جلب همکاری و همراهی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌های آغاز سال تحصیلی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید حدود سه هزار و 900 مدرسه در سطح استان فعالیت دارد، افزود: از این تعداد 700 واحد پیش دبستان و سه هزار و 200 واحد آن نیز مدارس دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم هستند.
قربانی اعلام کرد: خوشبختانه امروز تمامی نقاط استان حتی با چند دانش‌آموز دارای مدرسه بوده و به آن‌ها خدمات آموزشی و پرورشی ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از 300 هزار دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیل خواهند کرد و 24 هزار نفر از پرسنل و نیروی انسانی استان در واحدهای اداری و آموزشی استان مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان و چالش‌های پیش روی استان، کردستان را از نظر نیروی انسانی بومی برخوردار دانست و اعلام کرد: به نسبت دانش آموز، وضعیت نیروی انسانی استان مناسب است.
وی اعلام کرد: برای جبران 1400 نفر کمبود نیروی انسانی، با اجرای طرح‌های معلم تمام وقت، استمرار بازنشستگی پرسنل واجد شرایط و جذب نیروی حق‌التدریس، کمبود نیروی انسانی حل و رفع خواهد شد.
قربانی با اشاره به اینکه در سال 98 تعداد یک هزار و 800 نفر متقاضی نقل و انتقال داشتیم، گفت: حدود هزار نفر از این افراد در نقل و انتقال رایانه‌ای و مرحله اضطراری جابجا شده‌اند.
وی همکاری دستگاه‌ها با آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های آغاز سال تحصیلی را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: خوشبختانه کردستان در طول چند سال اخیر در اجرای برنامه‌های پروژه مهر موفق بوده و رتبه اول کشوری را کسب کرده است.
انتهای پیام

captcha