بازیگران و ورزشکاران تا آنجا الگو هستند که با شاخصه‌های اسلامی همخوانی داشته باشند
کد خبر: 3843331
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

بازیگران و ورزشکاران تا آنجا الگو هستند که با شاخصه‌های اسلامی همخوانی داشته باشند

گروه اجتماعی - دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با تأکید بر فرمایش امام راحل که فرمودند زنان پیشقراولان نهضت هستند افزود: زنان موفق باید در جامعه معرفی شوند تا الگوهای نامناسب خودنمایی نکنند. بازیگران و ورزشکاران می‌توانند الگو باشند اما تا آنجا الگو هستند که با حق و شاخصه‌های اسلامی همخوانی داشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان عصر روز گذشته ۲۷ شهریور در اولین نشست تخصصی گفتمان بین‌الملل‌ با موضوع الگوی سوم (زن نه شرقی نه غربی) نسخه جهانی برای بانوان که در استانداری این استان برگزار شد گفت: فرمول، قاعده و ایده از دل تجارب مختلف بیرون می‌آید، تجربیات در وهله اول دارای نواقصی است که در گام‌های بعدی باید آنان را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: انسان بدوی و جاهلیت در قهقرا و جاهلیت زندگی می‌کردند و‌ زنده به گور کردن دختران را عین روشنفکری می‌دانستند و دختر را به عنوان آدمی دست و پاگیر معرفی می‌کردند. نبی مکرم اسلام(ص) در همان جامعه‌ای که دختر را ننگ می‌پنداشت قرآن را ترویج داده و مصادیقی را هم اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبری در طول تاریخ نقش هدایت‌گری را بازی کردند، اظهار کرد: در نگاه اول بانوان نقش بسیار مهمی در تاریخ‌سازی نداشتند و در نگاه دوم بیان کردند زن باید در صحنه باشد، اما این نگاه همان نگاه عرب جاهلی در قالب مدرنیته است. آنان از بانوان به عنوان نیروی ارزان برای مطامع و منافع سرمایه‌داران استفاده می‌کردند، این نگاه، دید جاهلیت با رنگ و لعاب امروزی است.

کرمانی ادامه ‌داد: در نگاه دوم در قدم اول زنان را ارزان وارد جامعه کردند و در گام دوم زن را در تقابل جدی با مردان قرار دادند، این عملکردها درست نقطه مقابل اسلام است. کشورهای غربی کمال زن را منوط به مردان و کمال مردان را منوط به بودن زنان در جامعه بیان کردند اما بعد از مدتی ابزار جنس بر حقیقت و انسانیت زنان غلبه پیدا کرد و نه تنها هدف آنان که تکامل عملکردهاست تحت الشعاع قرار گرفت حتی در کشور آمریکا کتاب ها در باب اینکه زن نه تنها نابود شده بلکه قاتل مردان هم شد، ترویج یافت.

این مقام مسئول اضافه کرد: زن نه تنها خودش نقشی همچون نقشش در صدر اسلام را ایفا نکرد بلکه مخرب و بازدارنده نقش مردان هم شد‌ اگر از نظر عقلانی این دو دیدگاه مورد تحلیل قرار گیرد متوجه می‌شویم هر دو اشتباه است، گاه تفکر نادرست به بنیان خانواده ضربه می‌زند لذا بنیان خانواده که روزی افتخارش این بود فرزندانی پاک و سالم تربیت کند لرزان شد.

وی تصریح کرد: حاصل تزلزل خانواده در دنیای غرب بسیار مشهود است و پیری مفرط گریبان غرب را گرفته است، ازدواج سفید و .... باعث شده آمار ازدواج بشدت کاهش یابد و در ادامه کاهش ازدواج کاهش زاد و ولد به خوبی مشخص است. آنان دریافتند که ایده و فکر ترشحاتی از ذهن جوان است و جامعه ای که جوان ندارد قطعا رو به زوال خواهد رفت.

وی گفت: آنان روی مهاجرت جوانان خوش فکر به کشورشان حساب کردند و زمینه مهاجرت جوانان ایران که از خوش فکر ترین جوانان جهان هستند را فراهم آوردند، با مهاجرت جوانان ایران به خارج بنیان خانواده به خطر می‌افتاد و خانواده عنصری سست و بی پر و بال می‌شد، در این اقدام بچه مسلمانان تربیتی غیر از اسلامی خواهند داشت که برای جلوگیری از این رخداد الگوی سومی برای مدل‌سازی معرفی شد.

کرمانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی الگوی موفق سوم را نشان داد و به فرمایش امام راحل که فرمودند زنان پیشقراولان نهضت هستند استناد کرد و افزود: زنان موفق باید در جامعه معرفی شوند تا الگوهای نامناسب خودنمایی نکنند. بازیگران و ورزشکاران می‌توانند الگو باشند اما تا آنجا الگو هستند که با حق و شاخصه‌های اسلامی همخوانی داشته باشند، لذا خانواده‌ها و جوانان باید به هوش باشند.

وی با بیان این نکته که بانوان با یک دست گهواره را تکان می‌دهند و با دست دیگر دنیا را افزود: بانوان در تربیت زشت و زیبای دنیا تاثیر گذارند. بانوان اسلامی و انقلابی باید معرفی شوند، شاخصه‌های الگوی زن سوم توسط رهبری اعلام شده است زن مسلمان با شایستگی و بایستگی که دارد می‌تواند برای همه بانوان اعم از مسلمان و غیر مسلمان مدل باشد.

وی گفت: زن الگوی سوم باید فکرش در جامعه سالم و رو به رشد باشد نه اینکه با افکارش جامعه‌ای را تخریب کند. زنی که ایثار، گذشت، بردباری و وفا را به نمایش می گذارند قطعا زن الگوی سوم است. الگویی که صدر اسلام عنوان شده است نماد کامل الگوی سوم است و در تمدن انقلاب مصادیق زنان اسلامی همچون حضرت زهرا(س)، که قابلیت معرفی دارند مطرح شدند.

انتهای پیام

captcha