رعایت معماری اسلامی و ایرانی در ساخت مدارس لرستان
کد خبر: 3843341
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

رعایت معماری اسلامی و ایرانی در ساخت مدارس لرستان

گروه اجتماعی - مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تاکید بر این‌که یک چهارم فضای آموزشی لرستان نیازمند استاندارد سازی است، اضافه کرد: رعایت معماری اسلامی و ایرانی جزء لاینفک فعالیت‌های نوسازی مدارس لرستان است.

رعایت معماری اسلامی و ایرانی در ساخت مدارس لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان، پنج‌شنبه ۲۸ شهریور در نشست خبری مشترک مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اصحاب رسانه رعایت معماری اسلامی و ایرانی جزء لاینفک ساخت و ساز مدارس لرستان برشمرد و اظهارکرد: طی دو ماه و نیم گذشته بیش از ۱۹۶ میلیارد تومان در حوزه ساخت و ساز و تعمیر مدارس لرستان هزینه شده است.

وی با ذکر این مطلب که پروژه مهر که توسط آموزش و پرورش لرستان اجرایی شد کمک حال نوسازی مدارس لرستان است، اضافه کرد: عمر مفید مدارس ۵۰ سال است اما آنچه مهم است نگهداری مدارس است که مسئولان و مدیران باید در راستای نگهداری آن تلاش کنند.

حیدری با اشاره به این‌که یک چهارم فضای آموزشی لرستان نیازمند مقاوم سازی، استاندارد سازی و تخریب است که براساس اولویت و خطر آفرین بودن آن‌ها و جذب اعتبار مورد نیاز صورت خواهد گرفت، ادامه داد: تعداد ۴۲۳ فضای آموزشی اعم از تعمیر و تخریب در استان وجود دارد که ۱۱۳ کلاس آن تخریبی بوده ۶۲ فضای آموزشی تخریبی در حال بازسازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به رسالت خبرنگاران که زبان گویای استان هستند افزود: سال تحصیلی جدید به خاطر وقوع سیل اخیر و مشکلات به وجود آمده با سال‌های دیگر متفاوت است اما هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که پروژه ۱۲ کلاسه ۲ هزار متر مربع پلدختر که قرار بود در خرداد ماه ۹۹ بر اساس قرارداد موجود به بهره‌برداری برسد در مهرماه امسال افتتاح خواهد شد، ادامه داد: تمام مدارس تخریبی مورد آزمایشگاه مکانیک خاک قرار می‌گیرند و ما برای استانداردسازی بیشتر این مرحله را باید پشت سر بگذاریم تا بتوانیم یک مدرسه استاندارد داشته باشیم اما هرگز کیفیت کار را فدای سرعت نخواهیم کرد.

حیدری با اشاره به بحث استاندارد سازی مدارس گفت: بیشترین آمار مدارس دارای بخاری نفت‌سوز در لرستان وجود دارد و همزمان با ساخت و تعمیرات مدارس سیل‌زده در استان زیر ساخت‌ها دیگری هم صورت گرفته است این در حالی است که اگر نیاز باشد ادارات آموزش و پرورش پلدختر و معمولان را هم به فضای آموزشی تبدیل می‌کنیم تا دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تاکید بر این‌که باید همه با هم همکاری کنیم تا بتوانیم آموزش و پرورش را به آن هدفی که دارد برسانیم، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که اگر اعتبارات لازم وجود داشته باشد، توانایی نوسازی مدارس لرستان سه برابر این ظرفیت خواهد بود.

وی با اشاره به بحث سیستم گرمایشی، گفت: ۲۸۸۱ کلاسه بخاری نفتی وجود دارد که علمک گاز در ورودی مدرسه است و این خطر آفرین است و امیدواریم تا اول فصل سرما مدارس دارای علمک گاز به بهره‌برداری برسند و حدود ۱۶۰۰ کلاس درس بدون علمک گاز هستند و باید مشکل آن‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به آغاز به‌کار مدرسه سبز در استان افزود: این امر یکی از دستور کارهای اصلی است که انشاالله بتوانیم یک یا دو مدرسه سبز به عنوان پایلوت در استان لرستان را شروع کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به مدارس کپری افزود: حدود ۱۷۰ کانکس را تحویل مدارس خواهیم کرد و بعد از پایان سیل کانکس‌ها به مناطقی که حداقل امکانات و حداقل نرم را دارند ارسال خواهند شد و ۴۵۰ کلاس درس در استان وجود دارد که نرم ندارند اما فعالیت در آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

captcha