جوامع اسلامی برای پیشرفت نیازمند وحدت هستند
کد خبر: 3843345
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

جوامع اسلامی برای پیشرفت نیازمند وحدت هستند

گروه اجتماعی - رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه گفت: جوامع اسلامی برای پیشرفت خود نیازمند وحدت هستند و ترقی و تعالی دنیای اسلام جز با انسجام اسلامی امکان‌پذیر نیست.

جوامع اسلامی برای پیشرفت نیازمند وحدت هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سیدجواد میرمهدی‌پور، رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه، ظهر امروز، ۲۸ شهریورماه، در کارگاه علمی و تخصصی وحدت به‌مثابه امری اجتماعی، بیان کرد: وحدت مقوله‌ای است که می‌توان در هر حوزه و مرحله‌ای از تمدن اسلامی از آن استفاده کرد.

وی افزود: در حوزه معرفتی و اعتقادی، چه بسا در طول تاریخ به دفعات فراوان، گفتمان‌ها و بحث‌هایی در این مورد انجام شده و راه‌های مشترکی از این گفتمان‌ها بین فقها و اقوام تشکیل گردیده و از بسیاری انحرافات و معضلات جلوگیری شده است.

میرمهدی پور افزود: در حوزه مسائل اجتماعی، کاربردی جامعه، اقتصاد، هنر، فرهنگ و سیاست می‌توان با طرح نظریه هایی در قالب نظریه‌های وحدت‌آمیز و مشارکت‌های اجتماعی و ارائه طرح‌هایی در قالب نظام‌سازی‌های توحیدی بین ادیان و اقوام، از وقوع بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کرده و عوامل این آسیب‌ها را کنترل نمود و با ارائه طرح‌های خوب به نتایجی همانند تصویب قوانین در راستای وحدت علمی و کاربردی از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص وحدت تصریح کرد: مسلمانان باید شالوده زندگی خود را براساس اسلام و قرآن استوار نمایند تا در تمام ادوار زندگی موفق باشند و مبنای توحید و اعتقاد به وحدانیت حضرت حق در تمام شئون فردی و اجتماعی و اسلامی تاثیر گذارد و جامعه را به‌صورت یک جامعه هماهنگ و مرتبط با یکدیگر و متصل و برخوردار از وحدت سازد و جوامع اسلامی برای پیشرفت خود نیازمند وحدت هستند و ترقی و تعالی دنیای اسلام جز با انسجام اسلامی امکان‌پذیر نیست.

رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف به‌طور مکرر به وحدت میان آحاد جامعه و به‌خصوص میان مسئولان که الگوی مردم هستند، تاکید نموده و آن را تنها راه مقابله با تهدیدهای سنگین دشمنان معرفی نمودند.
انتهای پیام

captcha