پیش‌بینی تردد 3.5 میلیون زائر اربعین از مرزهای چهارگانه کشور
کد خبر: 3843352
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
اسلامی:

پیش‌بینی تردد 3.5 میلیون زائر اربعین از مرزهای چهارگانه کشور

گروه اجتماعی - وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال سه و نیم میلیون نفر زائر از مرزهای چهارگانه منتهی به خاک عراق برای شرکت در آئین اربعین تردد کنند.

پیش‌بینی تردد 3.5 میلیون زائر اربعین از مرزهای چهارگانه کشور
به گزارش ایکنا از ایلام،‌ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز 28 شهریور ماه با ورود در پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حمل و نقل برون شهری این تعداد زائر هشت هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده و سه هزار دستگاه نیز به عنوان ذخیره برای مواقع ضروری ساماندهی شده است.
وی افزود: افزایش ظرفیت پایانه های مرزی از جمله پارکینگ ها، فضاسازی های رفاهی، افزایش گیت ها برای کنترل گذرنامه زائران از جمله دستورالعمل های اربعین امسال است.
وزیر راه و شهرسازی در مورد پایانه های مرزی تاکید کرد: اشکلات موجود در پایانه های مرزی تا قبل از آغاز سفرهای زائران برای سهولت و امنیت در تردد مسافران مرتفع می شود.
اسلامی در مورد راه های مواصلاتی استان ایلام یادآور شد: ۲ هزار متر از راه های استان خط کشی و از ۱۰۲ کیلومتر مسیر چهاربانده ایلام - مهران تنها ۹ کیلومتر مسیر باقی مانده که تا نیمه اول سال آینده کل این مسیر چهاربانده می شود.
وی در مورد عدم تکمیل این ۹ کیلومتر باقی مانده توضیح داد: سختی مسیر و کوهستانی بودن، وجود رودخانه و نیاز به احداث پل باعث شده که این ۹ کیلومتر به اربعین امسال نرسد.
اسلامی در مورد افزایش ظرفیت پایانه مرزی مهران نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت کنونی پایانه مرزی مهران جوابگوی حجم زیاد ترددها را ندارد در حال تدوین یک طرح برای این پایانه هستیم.
انتهای پیام
captcha