تعلیق اکانت توئیتری قحطانی یک سال پس از قتل خاشقچی
کد خبر: 3843392
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

تعلیق اکانت توئیتری قحطانی یک سال پس از قتل خاشقچی

گروه بین‌الملل – شبکه اجتماعی توئیتر امروز، جمعه، اکانت سعود القحطانی،‌ مشاور پیشین محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی را تعلیق کرد.

به گزارش ایکنا؛‌ به نقل از خبرگزاری «رویترز»، توئیتر همچنین اعلام کرد اکانت‌های مرتبط با رسانه‌های دولتی عربستان و تعداد زیادی اکانت مربوط به امارات و مصر که مواضع عربستان را ترویج می‌کنند و برخی از آن‌ها علیه قطر و ایران تبلیغ می‌کنند،‌ حذف کرده است.

این اقدام توئیتر که دلیل روشنی برای آن اعلام نشده، حدود یک سال پس از قتل جمال خاشقچی، ‌روزنامه‌نگارمنتقد عربستانی در استانبول انجام می‌شود.

وی سال گذشته برکنار شد ولی برخی منابع به رویترز گفته‌اند هنوز در پشت پرده نقش برجسته‌ای دارد. 

قحطانی در زمان قتل خاشقچی مدیر مرکز رسانه‌ای دربار سعودی بود. گفته می‌شود وی قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول را از طریق اسکایپ مدیریت کرده است.

براساس برخی گزارش‌ها،‌ بین قحطانی و خاشقچی در کنسولگری درگیری لفظی صورت گرفت و به گفته یک منبع اطلاعاتی ترکیه پس از این درگیری، قحطانی به افرادش در کنسولگری دستور داده که «سر سگ» را برایش بیاورند.

البته برخی تحلیلگران هم معتقدند عربستان پس از لو رفتن چگونگی کشته شدن فجیع خاشقچی تلاش کرده‌ قحطانی را مغز متفکر عملیات این قتل نشان دهد تا نقش محمد بن سلمان در این ماجرا کمرنگ شود. 

captcha