سی وهفتمین نشست دینی ایرانیان هند برگزار شد
کد خبر: 3843461
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

سی وهفتمین نشست دینی ایرانیان هند برگزار شد

گروه بین‌الملل ــ سی وهفتمین نشست دینی با موضوع «بحران‌های فردی و اجتماعی»، ویژه ایرانیان مقیم دهلی نو در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نشست با حضور مسئولان و کارکنان نهادهای ایرانی و با قرائت دعای کمیل آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام ولی پور سخنرانی کرد و گفت: هر فرد در طول زندگی دچار بحران‌های مختلفی می‌شود که یکی از آن‌ها بحران هویت است.

وی افزود: در بحران هویت شخص هدفی را که سال‌ها برای آن تلاش کرده و در حقیقت انسان بودنش با نیل به این هدف معنا پیدا کرده به تدریج از دست می‌دهد. مانند برخی افراد متدین که معنای انسانیت را در رسیدن به کمالات معنوی و خدمت به بشریت یافته بودند و برای آن تلاش می‌کردند اما پس از مدتی آنچه به دست آورده‌اند نه کمالات معنوی بوده و نه خدمت به بشریت.

حجت‌الاسلام ولی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه، دومین بحران، بحران مقبولیت است بدین معنا که شخص مقبولیتی نزد بستگان و دوستان خود ندارد و روابط خوبی با دیگران برقرار نکرده و دیگران مشتاق همنشینی و هم صحبتی با وی نیستند.

وی درادامه تصریح کرد: اما یکی از مهم‌ترین بحران‌ها که در زندگی اجتماعی بشر بسیار دخیل بوده بحران مشارکت است. بحران مشارکت بیشترین آسیب را به طبقه ضعیف و کارگر جامعه وارد می‌کند. اگر طبقات ضعیف جامعه در جامعه اسلامی روز به روز بیشتر می‌شوند و صدای دادخواهی ایشان به جایی نمی‌رسد به معنای این است که مسلمانان در جامعه دچار بحران مشارکت شده‌اند و به دردهای همدیگر بی اعتنا هستند. اقتضای نظام سرمایه داری و لیبرال همین است که افراد به سرمایه‌ها و منافع خود می‌اندیشند نه به سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت با سایر طبقات جامعه.

حجت‌الاسلام ولی پور در پایان تأکید کرد: در واقعه عاشورا می‌توان هر یک از این بحران‌ها را به طور وضوح مشاهده و درباره علل و اسباب ایجاد و تداوم آن بحث کرد.

انتهای پیام

captcha