برگزاری دوره «دین فطری» در لبنان
کد خبر: 3843466
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

برگزاری دوره «دین فطری» در لبنان

گروه بین‌الملل ــ سهیل اسعد، اسلام‌شناس آرژانتینی در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری دوره‌ای با عنوان «دین فطری» در لبنان خبر داد.

سهیل اسعد، اسلام‌شناس آرژانتینی در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره فعالیت‌هایی که در لبنان انجام می‌دهد، اظهار کرد: تابستان سال گذشته مدتی را در روستای پدری که در بیروت است، گذراندم. در آنجا از بانوانی که از بستگان همسرم و خودم بودند خواستم که کلاس‌هایی را طی ساعات بعد از ظهر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس یک دوره یک ماهه برگزار کردم. دروس این کلاس‌ها براساس درس «دین فطری» مؤسسه «به سوی بی‌نهایت» که متعلق به سیدهادی عظیمی است، تدریس شد. این مؤسسه 24 کلاس دارد که با ثبت‌نام اینترنتی می‌توان در آنها حضور یافت.

اسعد با بیان اینکه عظیمی با وی در ارتباط بوده و خواسته است که در طول ایام تبلیغی‌اش از این دروس استفاده کند،‌ افزود: بر این اساس با هم به توافق رسیدیم و دروس به من ارائه شد تا به صورت خلاصه و با کمی تصرف در کشورهای دیگر به بیان آنها بپردازم.

وی اظهار کرد: ارائه این دروس در روستای پدرم بازتاب خوبی داشت و بسیار پربرکت بود و هر روز تعداد بانوانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کردند، بیشتر می‌شد، حتی کودکان و نوجوانان 10، 13 و 15 ساله در کلاس حضور پیدا می‌کردند.

اسعد با بیان اینکه برگزاری این کلاس‌ها غوغایی در روستای مورد نظر به پا کرد، گفت: بانوان می‌گفتند که این درس‌ها بسیار تأثیرگذار هستند. این کلاس‌ها را با 10 نفر شروع کردیم که در روزهای آخر تعداد شرکت‌کنندگان به 40 نفر می‌رسید.

وی ادامه داد: مردان جوان روستا که احساس کردند از این درس‌ها محروم هستند از من خواستند که دوره کاملی را برای دانشجویان این روستا که ساکن بیروت هستند برگزار کنم.

اسعد افزود: با توجه به پیشنهادات انجام شده تصمیم گرفتیم که طی امسال این دوره را برای جوانان برگزار کنیم. به این منظور از من برای تدریس دعوت شد و آموزشگاهی را به نام «فلاح» در بیروت در نظر گرفتیم که این کلاس‌ها طی چهار روز در هفته برگزار می‌شد.

به گفته این مبلغ و اسلام‌شناس،‌ کلاس‌های دین فطری سه روز در خارج از روستا و یک روز در روستا برگزار می‌شد که به تازگی پایان یافته است. این دوره با استقبال دانشجویان روبرو شد.

انتهای پیام

captcha