پخش برنامه «صلح در ادیان الهی» از رادیو نیجریه
کد خبر: 3843545
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

پخش برنامه «صلح در ادیان الهی» از رادیو نیجریه

گروه بین‌الملل ــ برنامه رادیویی «صلح در ادیان الهی» با سخنرانی سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی ایران در نیجریه از رادیو ملی این کشور، پخش شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بخش بین‌الملل رادیو ملی نیجریه در برنامه دیپلماتیک تایز (روابط دیپلماتیک)، اقدام به پخش برنامه پانزده دقیقه‌ای درباره نشست گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از سوی رایزنی فرهنگی ایران در مسجد مرکزی ابوجا برگزار شد، کرد.

در این برنامه ضمن پخش فرازهایی از سخنان سخنرانان همایش به بررسی مباحث مطرح‌شده درباره صلح در ادیان الهی اسلام و مسیحیت، لزوم آگاهی‌بخشی پیروان این دو دین بزرگ الهی در نیجریه و پرهیز از اختلاف و خشونت علیه یکدیگر و زندگی در شرایط صلح و برادری پرداخت.

همچنین، بخشی از سخنان سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی ایران در نیجریه درباره شرایط ممتاز اقلیت‌های مذهبی به ویژه مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ایران را تنها کشوری خواند که در طول تاریخ خود هیچ منازعه‌ای میان پیروان الهی نداشته است و گفت: اقلیت‌های مذهبی در ایران همواره در کنار برادران و خواهران مسلمان خود در صلح و آرامش زندگی کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha