جوانان انقلابی فضای مجازی را مدیریت کنند‌‌/ 25 محرم؛ اجتماع عاشورائیان
کد خبر: 3843571
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
امام جمعه «علی‌اکبر» سیستان:

جوانان انقلابی فضای مجازی را مدیریت کنند‌‌/ 25 محرم؛ اجتماع عاشورائیان

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام اشرفیان با اشاره به تحرکات اخیر عده‌ای معلوم‌الحال در فضای مجازی و ترویج بد اخلاقی گفت: در فضای مجازی هم باید مثل فضای حقیقی و بلکه بیشتر خدا را مدنظر داشته باشیم، مردم را درگیر حواشی خودساخته نکنیم، دست از تخریب و توهین به همدیگر برداریم، جوانان انقلابی باید فضای مجازی را مدیریت کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین اشرفیان، امام جمعه «علی‌اکبر» سیستان در خطبه‌های نمازجمعه ۲۹ شهریورماه بیان کرد: از حضور وزیر محترم صمت و استاندار سیستان و بلوچستان در منطقه سیستان که برای پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و رونق بخش تولید حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنیم قول‌هایی داده شد که ان شاءالله عملیاتی شود و در موضوع کارخانه کاشی و سرامیک مشکلات بانکی و تسهیلات رفع شود تا زودتر به مرحله تولید برسد.

وی در ادامه افزود: تعجب ما از کسانی است که می‌گویند سیستان را منهای آب و کشاورزی ببینید، و ۸۵۰ میلیون دلار را صرف طرحی می‌کنند که نه از قبل مطالعه شده و نه یقین دارند در این لوله‌های زیر خاک آبی مستمر و مستقر خواهد بود همچنان که بعد از چند سال هنوز به نتیجه نرسیده است، اگر سازمان عمران سیستان به عنوان یک سازمان برنامه‌ریزی توسعه‌گرا و با اختیارات قانونی کامل و متمرکز در منطقه سیستان احیاء شود، آنگاه سند چشم‌انداز سیستان بر اساس واقعیت‌ها شکل می‌گیرد و ظرفیت شهرک صنعتی مشترک با افغانستان می‌تواند چرخه تولید و اشتغال منطقه را متحول کند.

امام جمعه شهر علی‌اکبر گفت: در مورد نامه رئیس سازمان برنامه بودجه به استاندار و جمع نمایندگان استان اگرچه توجیهاتی بیان شد اما در مقیاس کم قابل قبول نیست؟ چرا بودجه‌ای که برای استان تخصیص پیدا می‌کند نمی‌توانند جذب کنند؟ چرا محروم‌ترین و پهناورترین استان کشور برنامه هدفمندی نداشته باشد؟ اعتبارات ملی هم سهم این استان را مشخص کرده‌، اما کوتاهی مسئولین در جذب این اعتبارات مورد سؤال است؟ شایسته است، استاندار و نمایندگان برای عمران و آبادانی استان بدون در نظر گرفتن جناح‌های سیاسی با قوت و قدرت از خود دفاع کنند.

حجت‌الاسلام اشرفیان با توجه به تحرکات اخیر عده‌ای معلوم‌الحال در فضای مجازی و ترویج بد اخلاقی افزود: در فضای مجازی هم باید مثل فضای حقیقی و بلکه بیشتر خدا را مدنظر داشته باشیم، فضای جامعه به اندازه کافی درگیر مشکلات متعددی است، لذا مردم را درگیر حواشی خودساخته نکنیم، دست از تخریب و توهین به همدیگر برداریم، جوانان انقلابی فضای مجازی را مدیریت کنند. در حال حاضر فضای مجازی آلوده است، و سیاست‌زدگی، بی‌تقوایی، خود برتر بینی و شایعات در این فضا موج می‌زند، بعضی رسانه‌ها انگار مأمور شده‌اند به جای اینکه مدافع حق و حقیقت باشند، مدافع شخص، مسائل شخصی و جریانی هستند، به جای اینکه عامل وحدت جامعه باشند عامل دو دستگی و اختلاف هستند. به جای اینکه افراد موفق و متفکران جامعه را حمایت کنند، شروع به تخریب و توهین به همدیگر می‌کنند.
وی افزود: به اسم مطالبه‌گری بی‌ادبی و بی‌حرمتی می‌کنند، درحالی که الفبای مطالبه‌گری را بلد نیستند. جوانان مطالبه‌گر ما جسور و بی‌ادب نیستند، بعضی با بی‌تقوایی تمام، برای تخریب دیگران و توجیه اعمال عده‌ای معلوم‌الحال که دنیا و آخرتشان را خراب می‌کنند، اجیر شده‌اند.

25 محرم؛ اجتماع عاشورائیان

خطیب جمعه شهر علی اکبر در پایان افزود: 25 محرم اتفاق مهم و تاریخی در سیستان رقم خواهد خورد، همان‌طور که مردم سیستان در تاریخ بشریت بی‌نظیرند و حرکتی را انجام دادند که مایه فخر و مباهات گذشتگان و آیندگان است، قیام مردم سیستان به عنوان اولین خون‌خواهان امام حسین(ع) در تاریخ نشانه اوج بصیرت، دیانت و ولایتمداری مردم سیستان و انسجام و وحدت آن‌هاست و بزرگداشت این واقعه مهم علاوه بر تبیین مفاخر و شخصیت مردم سیستان تجدید بیعت با امام زمان(عج) برای تداوم نهضت عاشورا خواهد بود، لذا بر همه مردم سیستان از هر گوشه و شهر و روستا لازم است با ندای لبیک یا حسین(ع) و حضور باشکوه در اجتماع عاشورائیان مردم سیستان در ۲۵ محرم(سالروز شهادت امام سجاد(ع))، عزت و عظمت خود را بار دیگر در تاریخ ثبت کنند.

حسین قدس‌نیا 

انتهای پیام

captcha