صنعت تولید چادر ظرفیت‌ اشتغال‌زایی بالایی دارد
کد خبر: 3843740
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
وزیر صنعت معدن و تجارت:

صنعت تولید چادر ظرفیت‌ اشتغال‌زایی بالایی دارد

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: صنعت تولید چادر ظرفیت‌ اشتغال‌زایی بالایی دارد و افزایش تولید در این عرصه به عنوان یک کالای خاص فرهنگ دینی یکی از اولویت‌های مهم صنعت نساجی کشور است.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: رضا رحمانی عصر شنبه در آیین رونمایی از میز ملی توسعه نساجی کشور، با تأکید بر ضرورت دوری مسئولان از برنامه‌های تشریفاتی، اظهار داشت: میز ملی توسعه صادرات نساجی یکی از نیازهای کشور است و باید فعالیت این میز جدی گرفته شده و راهکارهای آن عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه‌هایی که برای سال جاری در نظر گرفته‌ایم توسعه تولید در صنعت نساجی، پوشاک و کفش به عنوان یک صنعت بومی و ملی است.

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: صنعت نساجی و پوشاک صنعتی است که قاچاق در آن زیاد وجود دارد اما با اقدامات صورت گرفته میزان قاچاق در این صنعت کاهش زیادی پیدا کرده و امروز قاچاق در صنعت نساجی به کمتر از نصف رسیده است.

کاهش ۲۵۰ درصدی قاچاق پتو

وی از کاهش ۲۵۰ درصدی قاچاق پتو خبرداد و گفت: قاچاق نخ ۱۰ درصد، قاچاق پوشاک ۲۱ درصد و قاچاق کفش ۲۰ درصد کاهش داشته است.

رحمانی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده اصفهان در عرصه صنعت و تولید، تصریح کرد: یکی از اولویت های مهم صنعت نساجی کشور افزایش تولید چادر مشکی است، چادر یک کالای خاص فرهنگ دینی است و صنعت تولید چادر ظرفیت‌ اشتغال زایی بالایی دارد، صنعت نساجی در حال رشد و توسعه سریع است و در تمام استان‌ها اقدامات زیادی برای تحقق این رشد و توسعه و افزایش میزان تولید نساجی صورت گرفته است.

وی بررسی و جمع بندی مشکلات و مسائل مختلف صنعت نساجی را یکی از اولویت‌های این صنعت برشمرد و ابراز داشت: مذاکراتی با وزارت کشاورزی در زمینه مشکلات تولید و تهیه پنبه داشته‌ایم، مشکلات صنایع نساجی کشور در داخل مرزهای کشور است و همه این مشکلات نیز با اقدامات اساسی و همت مسئولان و صنایع قابل حل خواهد بود.

تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای توسعه صادرات کشور

وی به تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای توسعه صادرات کشور اشاره کرد و گفت: ارزش محصولات وارداتی کشورهای همسایه ۱۳۰۰ میلیارد دلار است که از این میزان تنها دو درصد به کشور ما اختصاص دارد و به همین دلیل نیازمند توسعه صادرات در کشور هستیم.

انتهای پیام

captcha