مرد دفاعیم نه اهل تسلیم/ با شعار و طرح «ائتلاف امید» و «ابتکار صلح هرمز» به نیویورک می‌رویم
کد خبر: 3843781
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
رئیس‌جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

مرد دفاعیم نه اهل تسلیم/ با شعار و طرح «ائتلاف امید» و «ابتکار صلح هرمز» به نیویورک می‌رویم

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم رژه سراسری نیروهای مسلح تأکید کرد: ما مرد دفاعیم، مرد ایستادگی هستیم، اما مرد تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم همان‌گونه که اجازه نمی‌دهیم دیگران به مرزهای ما تجاوز کنند.

ما مرد دفاعیم نه تجاوز به مرزهای دیگران/ با شعار و طرح «ائتلاف امید» و «ابتکار صلح هرمز» به نیویورک می‌رویم

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی؛ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، یکشنبه 31 شهریورماه، در مراسم رژه‌ سراسری نیروهای مسلح که در جوار مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد در سخنانی تأکید کرد: دشمن به واسطه تجربه دفاع مقدس جرئت تعدی به ایران اسلامی را ندارد؛ سی و نه سال از تجاوز عفلقیان به سرزمین پاک ایران می‌گذرد و زمانی است که باید یک بار دیگر فراز و نشیب دهه اول انقلاب را بازخوانی کنیم.

روحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برای استقلال، آزادی و تحقق عدالت مردمی و اسلامی مسیر خود را یافت و به پیروزی دست یافته بود، گفت: انقلاب اسلامی می‌توانست برای کل منطقه و جهان خیر، نعمت و برکت باشد اما دشمنان انقلاب از همان روز اول روبروی اراده ملت ایران قرار گرفته و تلاش مذبوحانه خود را آغاز کردند. ایجاد ناامنی‌ها، توطئه برای تجزیه کشور، ترور بزرگانی همچون علامه شهید مطهری، آیت‌الله بهشتی، شهیدان رجایی و باهنر و دیگر عزیزان و بزرگان این کشور از جمله تلاش‌های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی بود. دشمنان انقلاب و ملت ایران به این هم اکتفا نکرده و طراحی کردند تا زیربناهای قدرت امنیتی و دفاعی ما را متزلزل کنند.

وی بیان کرد: اولین توطئه دشمنان طراحی انحلال ارتش بود که توسط مزدوران راست و چپ طراحی و تبلیغ شده بود و از طرفی تلاش می‌کردند با کلمه حق، باطلی را دنبال کنند و به نام شورا می‌خواستند اساس نظم فرماندهی را برهم بزنند. امام راحل عزیز با درایت خود اولین فرمان را به مردم برای ایستادگی و مقابله با همه توطئه‌گران صادر کردند و از خوزستان گرفته تا کردستان، گلستان و سیستان و بلوچستان، جوانان غیور و نیروهای مسلح ما در مقابل همه کسانی که می‌خواستند به اسم مزدور پایه‌های انقلاب را سست کنند، ایستادند.

روحانی ابراز کرد: سرانجام دشمنان جنگی به نام جنگ عفلقیان و بعثی‌ها را به ملت ایران تحمیل کردند، اما امام(ره) با هوشیاری و مدیریت خود در اولین قدم به ارتش جمهوری اسلامی ایران استحکام بخشید و به دنبال آن نیروی انقلابی جدیدی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کرد و در کنار این دو نیرو فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد که اینها سه پایه اصلی برای حفاظت و حراست از کشور و امنیت ملی ما بود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر این درایت امام راحل در آن زمان نبود، در آن شرایط اولیه پیروزی انقلاب و پیچیدگی‌های آن روز ممکن بود دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند، گفت: نیروهای مسلح با فرمان امام راحل و وحدت و یکپارچگی خود و حضور و حمایت مردم در صحنه 8 سال در برابر مزدوران و دشمنان اسلام و ایران مقاومت کردند؛ دشمنانی که با ایدئولوژی شرق، سلاح غرب، چراغ سبز آمریکا و پول ارتجاع منطقه به جنگ مردم انقلابی این سرزمین آمده و سلاح خود را به سمت سینه مردم نشانه رفته بودند.

روحانی یادآور شد: این مردم با وحدت، ایستادگی و یکپارچگی نه از هیمنه شرق و غرب و نه از سلاح‌های آنها ترسیدند. از حمایت‌های سیاسی شرق و غرب ترسی به خود راه ندادند و در برابر پول ارتجاع عرب تسلیم نشدند. ارتجاع عرب با پول‌هایی که در اختیار عفلقیان قرار داد و با بندرهایی که در اختیارشان گذاشت، نتوانست در مقابل اراده، وحدت، ایستادگی و یکپارچگی ملت ایران کاری کند و جنگ تحمیلی 8 ساله در کنار خسارت‌های فراوانش ارزش‌های زیادی برای ما داشت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگی بود که برای ما گنج به ارمغان آورد.

روحانی اظهار کرد: به خاطر موفقیت‌ها در همان جنگ بود که امروز دشمنان این سرزمین را برای تجاوز به آب و خاک و سرزمین ما و تحمیل جنگی دیگر بر این ملت، به تردید و پشیمانی وا داشته است و دشمنان امروز جرئت تصمیم‌گیری در برابر نیروهای مسلح بزرگ ایران و ملت یکپارچه و مقاوم ما ندارند و نخواهند داشت.

روحانی با بیان اینکه دشمنان کشور در سال‌های اخیر راه دیگری را برگزیده‌اند، گفت: آن‌ها به جای جنگ نظامی به تعبیر خودشان جنگ اقتصادی و به تعبیر صحیح‌تر تروریسم اقتصادی علیه ملت ما را شروع کرده‌اند.

رئیس‌جمهور افزود: مردم ما در طول 40 سال گذشته و به ویژه در 10 سال گذشته فشار تحریم‌ها را در مقاطع مختلف تحمل کرده‌اند و امروز هم ملت ما با ایستادگی، هوشیاری، اتحاد و جهاد در میدان اقتصادی از این تنگه سخت عبور خواهد کرد. امروز همه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، کارگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و مبتکران به عنوان سرداران و سربازان خط مقدم جنگ در برابر دشمن مستکبر و صهیونیسم جهانی هستند.

روحانی اظهار کرد: ما می‌توانیم با اراده، ایستادگی و اتحاد از این مسیر سخت عبور کنیم و دشمن را وادار کنیم در برابر ملت ایران، انقلاب اسلامی و کشور عزیز ایران سر تعظیم فرود بیاورد؛ ما اهل تعظیم و ذلت نیستیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ما مرد دفاعیم، اهل ایستادگی هستیم، اما مرد تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم همان‌گونه که اجازه نمی‌دهیم دیگران به مرزهای ما تجاوز کنند.   

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این جنگ بزرگ اقتصادی را در قدم اول برای نابودی انقلاب بر ملت ما تحمیل کرده‌اند و فشارهایی که بر مردم ما وارد می‌سازند، همانطور که در جنگ تحمیلی هم هدف اول آن‌ها نابودی انقلاب، از بین بردن و تجزیه ایران بود، همان هدف را امروز با جنگ اقتصادی، روانی و حتی تهدید به جنگ نظامی دنبال می‌کنند، اما این ملت امتحان خود را همان‌گونه که در هشت سال دفدع مقدس نه در برابر سربازان عفلقی و حزب بعث که در برابر قدرت‌های بزرگ پس داد و ایستادگی کرد، امروز هم توان آن را دارد که در برابر قدرت‌های مستکبر ایستادگی کند.

وی ابراز کرد: هرکجا که آمریکایی‌ها و دشمنان ما در منطقه حضور پیدا کرده‌اند به عنوان «بازیگر امنیت‌زدا» حضور یافته‌اند چه در افغانستان، چه در عراق، چه در سوریه و چه در خلیج فارس؛ آنها هر کجا حضور پیدا کردند ناامنی را با خود به ارمغان آوردند، اما هر کجا که نیروهای مسلح ایران حضور پیدا کرد به عنوان «بازیگر امنیت‌زا» بوده است؛ نیروهای مسلح ایران هر کجا حضور یافته‌اند با خود امنیت را برای مردم به ارمغان آورده‌اند. اگر در کنار مردم عراق، سوریه، فلسطین و لبنان قرا گرفتند برای این سرزمین‌ها امنیت آوردند و توانستند تروریست‌های وحشی را در منطقه ریشه‌کن کند و این فرق ما با دشمن نسبت به منطقه است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: ما همیشه به دنبال خیر، برکت، برادری و همبستگی برای مردم منطقه بوده‌ایم و قدرت‌های استکباری و در رأس آن، آمریکا، همواره ناامنی، بدبختی، مشکلات و تاراج منابع کشورهای منطقه را دنبال کرده‌اند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور بیان کرد: ما در این مقطع حساس و مهم تاریخی اولاً به همه همسایگان‌مان اعلام می‌کنیم ما به همه آنها دست رفاقت، دوستی و برادری دراز می‌کنیم و حتی آماده‌ایم از خطاهای گذشته آن‌ها در منطقه بگذریم، چرا که امروز دشمنان اسلام و منطقه، آمریکا، استکبار و صهیونیسم، می‌خواهند از شکاف، فاصله و اختلاف بین ما سوء استفاده کنند. منطق ما منطق خلیج فارسی است که امنیت آن از درون باشد؛ امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان درون‌زاست و نیروهای خارجی می‌توانند برای ملت‌های ما و منطقه مشکل و ناامنی بیافرینند.

روحانی با بیان اینکه شعار امسال ما در سازمان ملل متحد «ائتلاف امید» و «ابتکار صلح هرمز» است، گفت: ما طرحی را در سازمان ملل پیش روی جهانیان خواهیم گذاشت که جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه، اعلام می‌کند که می‌تواند امنیت منطقه، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را حفظ کند و به دنیا اعلام می‌کند حضور نیروهای خارجی می‌تواند برای منطقه، آبراه‌های جهانی، امنیت کشتیرانی و امنیت نفت و انرژی مشکل‌زا و خطرناک باشد، اما مسیر ما ایجاد وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه است.

وی تأکید کرد: آن‌ها که می‌خواهند حوادث منطقه را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند، همانند همه دروغ‌های افشاشده آنان است. اگر راست می‌گویند و واقعاً به دنبال امنیت منطقه هستند، این همه سلاح، هواپیما و بمب را به منطقه ارسال نکنند و منطقه ما را به محلی برای مسابقه تسلیحاتی نکنند. اگر واقعاً به دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه فاصله بگیرند. حضور شما همواره برای منطقه نقمت و بلا بوده و هر مقدار از منطقه ما و ملت‌های ما فاصله بگیرید به همان اندازه امنیت بیشتر برای منطقه ما به ارمغان خواهد آمد.

رئیس‌جمهور در پایان بیان کرد: بی‌تردید امروز ملت ما در سایه اجرای فرامین رهبری و اتحاد همه ارکان کشور، قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح، در برابر توطئه جدید با همکاری و ایستادگی ملت پیروزی خواهیم شد و نخواهیم گذاشت دشمن ذلت را بر مردم ما تحمیل کند، که شعار ما آزادی و آزادی‌خواهی به پیروی از سالار آزادگان، حضرت حسین بن علی(ع) بوده است.

انتهای پیام  

captcha