«حکمت حکومت» اثر حجت‌الاسلام میرباقری منتشر شد
کد خبر: 3843797
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

«حکمت حکومت» اثر حجت‌الاسلام میرباقری منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ کتاب «حکمت حکومت» اثری جدید از حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری در دو جلد از سوی نشر تمدن نوین اسلامی منتشر شد. 

کتاب «حکمت حکومت» اثر حجت‌الاسلام میرباقری منتشر شدبه گزارش ایکنا، کتاب «حکمت حکومت» اثری جدید از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری در دو جلد از سوی نشر تمدن نوین اسلامی فرهنگستان علوم اسلامی قم منتشر شده است.
 
جلد اول این کتاب به ضرورت حکومت دینی و آفات حکومت غیردینی و جلد دوم به مبانی، نظریه و ساختار حکومت دینی می‌پردازد.
 
این مجموعه کتاب زیرساخت‌های معرفتی حکومت دینی و نظام ولایت اجتماعی را تبیین کرده و آفاتی تازه از چرایی و چگونگی جریان توحید و ولایت الهیه در ساحت حیات اجتماعی بشر می‌گشاید.
 
اساساً حکمت همان نظام معارف دینی است که بر اساس فهم اجتهادی از قرآن و روایات به دست می‌آید، بنابراین، «حکمت حکومت» به مثابه نوعی حکمت مضاف و به معنای تبیین و تشریح «نظریه حکومت» بر پایه نظام معارف است.
 
جلد اول از این مجموعه با رویکردی انگیزشی از منظر ضرورت حکومت دینی وارد موضوع بحث می‌شود و بسیاری از مباحث حکومت دینی را از این زاویه مرور می‌کند.
 
جلد اول این کتاب در ۳۵۷ صفحه و با قیمت 27 هزار تومان روانه بازار نشر شده است. در جلد دوم از مجموعه، مباحث حکومت دینی با رویکرد آموزشی مطرح همچنین نظریات مطرح در نسبت بین دین و دولت بیان می‌شود و برای قضاوت بین نظریات ضرورت تحلیل مبانی حاکم بر آنها نیز تبیین شده است.
 
انتشارات تمدن نوین اسلامی، جلد دوم کتاب را در ۴۶۲ صفحه و با قیمت 36هزار تومان منتشر کرده است.
 
انتهای پیام
captcha