کاهش فاصله حرکت قطارهای متروی تهران از اول مهر
کد خبر: 3843821
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

کاهش فاصله حرکت قطارهای متروی تهران از اول مهر

گروه جامعه ــ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اعلام کرد: همزمان با فرارسیدن ماه مهر فاصله حرکت قطارها در خطوط درون شهری متروی تهران کاهش می‌یابد.

به گزارش ایکنا، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اعلام خبر کاهش فاصله حرکت قطارهای متروی تهران همزمان با آغاز مدارس، گفت: پیش از این فاصله حرکت قطارها در خطوط یك، دو و چهار، 4 دقیقه بود که از روز دوشنبه یکم مهرماه 1398، هر سه و نیم دقیقه،‌ یک قطار برای جابجایی مسافران در این خطوط اعزام می‌شود.


وی افزود: فاصله حركت قطارها در خط ۳ نیز با استفاده از حداكثر توان از هشت  دقیقه به هفت و نیم دقیقه كاهش یافت.


نوبخت در ادامه از كاهش فاصله حركت قطارها در خط شش از 25 دقیقه به 15 دقیقه خبرداد و گفت: فاصله حركت قطارها در خط هفت متروی تهران نیز به 12 دقیقه كاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همچنین از کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط چهار در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و با اشاره به اینکه پیش از این فاصله حرکت قطار‌های خط چهار مترو در ساعت‌های میانی روز هر هشت دقیقه بود، گفت: توانستیم فاصله حركت قطارهای این خط را از ساعت (10تا 13) روزهای پنجشنبه به شش دقیقه کاهش دهیم.

وی در ادامه از كاهش فاصله حركت قطارها در روز جمعه از هشت دقیقه به هفت دقیقه نیز خبر داد و افزود: این كار با افزایش دو رام قطار و همچنین افزایش  24 حركت مسافری، با هدف یكسان سازی فاصله حركت قطارهای خط چهار با سایر خطوط اصلی درون شهری انجام گرفته است.

مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: با این تغییرات 10 درصد به حركت مسافری خط چهار متروی تهران اضافه می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ از دیگر اخبار مربوط به خدمات مترو ارائه خدمات متروی تهران و حومه به تماشاگران دربی پایتخت است. این شرکت آماده است تا روز يكشنبه ۳۱ شهريورماه، تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال را جهت تماشای این مسابقه به ایستگاه ورزشگاه آزادی واقع در خط پنج مترو منتقل و در پایان مسابقه به مبادی اولیه بازگرداند.

اين مسابقه ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و تا پایان مسابقه و بازگشت کامل تماشاگران سرویس دهی ادامه خواهد داشت. همچنین به منظور تسهیل تردد و رفاه حال مسافران و تماشاگران در صورت ازدحام جمعیت در ایستگاه ورزشگاه آزادی قطار فوق‌العاده نیز اعزام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha