آموزش مهارت‌های زندگی براساس مکتب اهل بیت(ع) در نیجریه
کد خبر: 3843855
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

آموزش مهارت‌های زندگی براساس مکتب اهل بیت(ع) در نیجریه

گروه بین‌الملل ــ کارگاه سه روزه آموزش مهارت‌های زندگی براساس مکتب اهل البیت(ع) دیروز، 30 شهریورماه، به همت رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه و با همکاری دو مؤسسه محلی مرکز اسلامی زیمار و مؤسسه دارالهدایة للتعلیم و التربیة، کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی» بر اساس مکتب اهل البیت(ع) ویژه بانوان آغاز شد.

سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی کشورمان در نیجریه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی، با اشاره به لزوم آشنایی با شیوه و سنت پیامبر اسلام(ع) و ائمه معصومین(ع) در زندگی و چگونگی تعامل با اطرافیان خود اظهار کرد: برای ما شیوه زندگی پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) الگو و نمونه کامل است و ما باید با استفاده از احادیث نورانی ائمه(ع) چگونگی و شیوه زندگی آنان را آموخته و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی هدف از برگزاری این دوره را آشنایی هرچه بیشتر بانوان با وظایف خود نسبت به همسر، والدین، فرزندان و یافتن مهارت‌های لازم برای پیاده کردن سبک زندگی ائمه معصومین(ع) در زندگی خود دانست.

بنابر اعلام این خبر، در این کارگاه آموزشی اساتید مدعو با استناد به آیات الهی و احادیث ائمه(ع) مهارت‌های مختلف زندگی را برای بانوان شرکت‌کننده تشریح می‌کنند.

برخی مباحثی که در روز اول این دوره مطرح شد شامل ویژگی‌های خانواده سالم، حقوق متقابل اعضای خانواده در مکتب اهل بیت(ع)، تأمین نیازهای روانی و سلامت روان از طریق ازدواج، مدیریت بانوان در امور خانواده، کارکرد جامعه پذیری، حکمت تفاوت در آفرینش‌های زن و مرد از دیدگاه ائمه اطهار(ع)، وظیفه مهم بانوان به عنوان مادر، عفاف و نقش آن در استمرار زندگی و مدیریت اقتصادی زنان بود.

انتهای پیام

captcha