پس از حملات به آرامکو منطقه وارد معادلات و تحولات جدید شده است
کد خبر: 3844105
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
حزب‌الله لبنان:

پس از حملات به آرامکو منطقه وارد معادلات و تحولات جدید شده است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: پس از حملات به آرامکو منطقه وارد معادلات و تحولات جدید و بزرگی شده است که به نفع آمریکا و ادوات آن در منطقه نیست.

به گزارش ایکنا؛ مهر به نقل از المنار نوشت: شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: پس از حملات به آرامکو منطقه وارد معادلات و تحولات جدید و بزرگی شده است که به نفع آمریکا و ادوات آن در منطقه نیست. رژیم سعودی بار دیگر سرخورده و خوار و ناامید شده است زیرا صدها میلیاردی که برای سلاح و حمایت آمریکا داده، ثمری نداشته است و به همراه آن دولت آمریکا دچار تنگنا شده است و رژیم صهیونیستی نیز به خاطر شدت و دقت حملات به آرامکو نگران و هراسان شده است و بیم تکرار حملاتی مشابه آنچه به آرامکو وارد شد، به اهداف اسرائیلی دارد.

وی افزود: محور آمریکایی در منطقه امروز در مسیر افول قرار دارد و آنها به شکست خود در عراق، یمن، سوریه، غزه، لبنان و در برابر ایران اذعان کرده اند و هر روز شکست جدیدی تجربه می کنند و محور مقاومت به دستاوردها و پیروزی های خود می افزاید.

قاووق بیان کرد: رژیم سعودی به آمریکا تکیه کرده است و متحمل خسارات و شکست ها شده است و در باتلاق یمن گرفتار شده است و امروز بیش از قبل در آن فرو می رود. رژیم سعودی هم اکنون در موقعیتی است که کسی دوست ندارد در آن باشد. همه گزینه های رژیم سعودی در یمن شکست خورده است و اگر جنگ یمن را ادامه دهد خوار می شود و عمق اراضی اش هدف قرار می گیرد و اگر عقب بنشیند به منزله زلزله ای است که کیان این رژیم را می لرزاند و شکستی برای ولیعهد و ارتش و نقش سعودی در منطقه است. گزینه های سعودی در همه زمینه ها شکست خورده است.

وی گفت: آمریکا تحریم و تهدید و فشار و ارعاب را علیه مقاومت لبنان وارد کرد اما شکست خورد و پایگاه مردمی مقاومت بیشتر شد و حمایت مردم از سید مقاومت سید حسن نصرالله بیشتر شد.

قاووق بیان کرد: نتانیاهو گمان کرد که تشدید تحریم ها علیه مقاومت فرصتی به وی داده است تا معادلاتی که از سال ۲۰۰۶ وجود داشت را برهم بزند و به عقربا در سوریه و ضاحیه جنوب بیروت حمله کرد اما جز پشیمانی برایش ارمغانی نداشت.

انتهای پیام

captcha