عظمت پیروزی دفاع مقدس هنوز برای مردم تبیین نشده است
کد خبر: 3844176
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
سردار بهمن کارگر:

عظمت پیروزی دفاع مقدس هنوز برای مردم تبیین نشده است

گروه جهاد و حماسه ــ سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در اولین روز از ماه مهر به مناسبت هفته دفاع مقدس از خبرگزاری بین‌المللی قرآن بازدید و اظهار کرد: دفاع مقدس برکات فراوانی برای نظام اسلامی داشته که هنوز به طور کامل تبیین نشده است، ما در ابتدای جنگ مورد هجوم قرار گرفتیم، اما با رهبری امام خمینی(ره) توانستیم نیروهای مردمی و نظامی را سامان‌دهی کنیم و در جنگ پیروز شویم.

بازدید رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ایکنا

به گزارش خبرنگار ایکنا، بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به همراه هیئت همراه امروز، اول مهرماه، از خبرگزاری بین‌المللی قرآن بازدید کرد. وی در بازدید خود از تحریریه خبرگزاری به لزوم اشاعه فرهنگ قرآنی در زندگی مردم اشاره کرد.

سردار کارگر اظهار کرد: نکته جالبی که با ورود به این مرکز قرآنی از دوران دفاع مقدس به یاد آوردم قرآن‌های کوچکی بود که همواره همراه پلاک در جیب رزمندگان و شهدا بود و در هنگام شهادت اولین چیزی که در وسایل رزمندگان به چشم می‌خورد همین قرآن کوچک بود و در بسیاری از عکس‌ها و آثار به جا مانده از دفاع مقدس بسیاری از این قرآن‌ها وجود دارد که گاه آغشته به خون شهداست و در موزه‌ای که در بهشت زهرا(س) وجود دارد بسیاری از این قرآن‌ها مشاهده می‌شود.

وی درباره کارکرد هیئت‌ها در آموزش قرآن گفت: در گذشته بسیاری از کودکان و نوجوانان قرآن را در هیئت‌ها و کلاس‌های خانگی فرامی‌گرفتند و متأسفانه اکنون مدارس این نقش را به ‌خوبی ایفا نمی‌کنند و عملاً کلاس‌های قرآن به دلیل عدم استفاده از نیروهای متخصص کارکرد واقعی خود را ندارند.

آموزش قرآن در مدارس رفع تکلیف است

سردار کارگر افزود: مسئله آموزش قرآن در مدارس به صورت رفع تکلیف است و هدف آموزش قرآن نیست و اغلب هم در مدارس موفق به آموزش نشده‌اند، اما در کنار مدرسه باید مراکزی باشد که به دانش‌آموزان قرآن‌خوانی را آموزش دهد. این آموزش یک نوع مهارت است، اما مدارس اغلب از معلمانی استفاده می‌کند که نه تنها بچه‌ها را علاقه‌مند به قرآن نکرده، بلکه از این کتاب آسمانی دور می‌کند.

عظمت پیروزی در دفاع مقدس هنوز برای مردم تبیین نشده است

وی در ادامه بازدید از گروه اجتماعی ایکنا به پیگیری مسائل و آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: من عضو شورای اجتماعی کشور و عضو شورای فرهنگی کشور هستم. مقام معظم رهبری آسیب‌های اجتماعی را احصا کرده و بر حل آن‌ها از جمله اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و مناطق بحرانی تأکید کرده‌اند که رسانه‌ها باید این مسائل را از مسئولان پیگیری کنند.

نکات مهجور دفاع مقدس

سردار کارگر درباره قرآن و دفاع مقدس بیان کرد: یکی از مباحثی که در رابطه با دفاع مقدس مهجور و مظلوم واقع شده، نقش خدا، قرآن و امام خمینی(ره) است. این مبحث بسیار مهم محسوب می‌شود و باید فعالیت‌های علمی بیشتری در این زمینه انجام شود. در شب‌های عملیات رزمندگان با آیات قرآن و فرمایش امام علی(ع) آرامش و انگیزه پیدا می‌کردند یا وجود روحانیون در جبهه، که به تلاوت قرآن همراه با ترجمه توجه می‌کردند، نقش عمده‌ای در تقویت روحیه رزمندگان داشت، در حالی‌ که داعش از قرآن استفاده شیطانی می‌کرد.

وی در بازدید از بخش بین‌الملل ضمن آشنایی با ۱۹ زبانی که اخبار قرآنی به آن زبان‌ها ترجمه می‌شود، گفت: زبان‌های اردو و پشتو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا گویشگران این زبان‌ها فراوان‌اند و در ضمن به مباحث اسلامی و اعتقادی هم گرایش زیادی دارند. 

عظمت پیروزی در دفاع مقدس هنوز برای مردم تبیین نشده است

سردار کارگر در دیدار با سیدمحمدجواد شوشتری، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا و رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: هر چه زمان می‌گذرد، به عظمت شخصیت امام خمینی(ره) بیشتر پی می‌بریم. امام (ره) در نظام انقلاب اسلامی بسیار عالمانه و عاقلانه عمل کردند و اخلاص امام ایشان را به این سطح و جایگاه رساند و هوشمندی امام در دفاع مقدس شاید یکی از نکاتی است که باید بدان پرداخت. 

برکات جنگ را تبیین نکرده‌ایم

وی تصریح کرد: دفاع مقدس برکات فراوانی برای نظام اسلامی داشته که هنوز این برکات و خیرات بیان نشده است و هنوز ارزش این پیروزی بزرگ را به دقت تبیین نکرده‌ایم. ما در دفاع مقدس پیروز شدیم. در ابتدای جنگ ما مورد هجوم قرار گرفتیم، عقب‌نشینی کردیم و شهرهایمان را از دست دادیم، اما با ایستادگی و رهبری امام خمینی(ره) ساماندهی و سازماندهی مردم صورت گرفت و با تلاش نیرو‌های نظامی نه تنها شهرهایمان را پس گرفتیم، بلکه وارد خاک عراق شدیم.

وی ادامه داد: اگر همه ابزار در اختیار قرار می‌گرفت، بسیار موفق‌تر عمل می‌کردیم. در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، معظم‌له فرمودند که دفاع مقدس واقعاً فوق‌العاده بود و باید در ذره ذره آن تحقیق کنیم تا حظ معنوی این دفاع را مردم ببرند و این مربوط به یک سال و دو سال نیست، بلکه مردم می‌توانند ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال دیگر نیز از این دفاع مقدس حظ معنوی ببرند. همان طور که مردم اکنون نیز سرشکستگی و ذلت عهدنامه ترکمانچای را حس می‌کنند، حظ معنوی دفاع مقدس نیز تا سال‌های متمادی باقی خواهد ماند.

عظمت پیروزی در دفاع مقدس هنوز برای مردم تبیین نشده است

اساس فعالیت‌های جهاددانشگاهی

عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، با تشریح برخی از فعالیت‌های فرهنگی جهاد گفت: جهاددانشگاهی با انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد و اساس فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها فعالیت‌های قرآنی بوده و در این راستا بیست و پنج دوره جشنواره ملی قرآن را برگزار کردیم و بسیاری از مدیران قرآن و فرهنگی از دل همین جشنواره‌ها بیرون آمدند و بعد از بیست و پنج دوره، نهاد مقام معظم رهبری شورای قرآنی را تشکیل داد و این امر بین سازمان‌ها و نهاد‌ها تقسیم شد و تنها جایی که دو نماینده در این شورا دارد، جهاددانشگاهی است.

وی افزود: در حوزه قرآنی دانشجویان، فعالیت‌های بین‌رشته‌ای قرآنی داریم، زیرا علاقه دانشجویان به این است که در موضوعاتی همچون طب و قرآن، هنر و قرآن، نجوم و قرآن، ادبیات و قرآن و ... فعالیت کنند. شعار مرکز امام و انقلاب جهاد دانشگاهی نیز برگشت به گفتمان امام و انقلاب است و بحث‌هایی که درباره مسائلی چون فساد، عدالت و ... وجود دارد به این دلیل است که ما از گفتمان امام دور شده‌ایم و در این راستا همایش‌هایی را برگزار کرده‌ایم.

علیزاده یادآور شد: یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم و بودجه جاری جهاددانشگاهی از طریق دولت تأمین می‌شود. در واقع هشت سازمان زیر نظر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی قرار دارد و همین سازمان‌ها در کل واحد‌های استان‌ها نیز وجود دارند.

براساس این گزارش، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در پایان این دیدار بر گسترش همکاری‌های میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جهاددانشگاهی در راستای راه‌اندازی کرسی‌های مناظره در دانشگاه‌ها با موضوع دفاع مقدس اعلام آمادگی کرد.

گزارش تصویری بازدید را اینجا ببینید.


انتهای پیام

captcha