حضور زنان نخبه در همه عرصه‌ها زمینه هدایت اجتماعی را فراهم می‌کند
کد خبر: 3844414
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲

حضور زنان نخبه در همه عرصه‌ها زمینه هدایت اجتماعی را فراهم می‌کند

گروه جهاد و حماسه ــ رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در ویژه برنامه «نقش زنان در دفاع مقدس» اظهار کرد: حضور زنان نخبه و حماسه‌ساز در همه عرصه‌ها همواره زمینه هدایت‌یافتگی اجتماعی را فراهم می‌آورند.

به گزارش ایکنا، مریم مجتهدزاده، رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در ویژه برنامه «نقش زنان در دفاع مقدس» که با مشارکت انجمن ایرانی مطالعات زنان با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: حضور زنان نخبه و حماسه‌ساز در همه عرصه‌ها همواره زمینه هدایت یافتگی اجتماعی را فراهم می‌آورند.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه نمونه عینی بانوی حماسه ساز را در دوران دفاع مقدس نظاره‌گر بودیم، اظهار کرد: زنان مسلمان ایرانی که اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت، اخلاص و فداکاری‌های خود فتح کردند. تاریخ جدیدی پیش چشم زنان جهان گشودند و ثابت کردند می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: زنان با بهره‌مندی از نیروی عظیم تمدن اسلامی آغازگر حرکت نوینی در مسیر تحول آفرینی شدند.

مجتهدزاده اظهار کرد: راهبرد امروز ما باید شناخت مفاهیم بلند تمدن نوین اسلامی و ترویج اصالت این تمدن در حفظ وحدت اسلامی باشد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس عدالت اجتماعی را مهم‌ترین رکن تمدن نوین اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: وجه تمایز تمدن نوین اسلامی با سایر تمدن در تعریف مترقی اسلام از عدالت اجتماعی است.

مجتهدزاده تقویت هویت و خودباوری اجتماعی را یکی از لوازم اصلی قدم گذاشتن در مسیر تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و در ادامه گفت: معمولاً جوامعی در مسیر پیشرفت و تمدن سازی قرار می‌گیرند که به سطح مناسبی از خودباوری دست پیدا کنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: عزم و اراده ملی و تقویت همبستگی اجتماعی زمینه رسیدن به جامعه پویا را فراهم می‌سازد، بنابراین تبیین و صیقل دادن اهداف و آرمان‌ها و تبدیل آن به فهم عمومی موجبات ایجاد امید در جامعه و تقویت همبستگی اجتماعی برای رسیدن به اهداف و آرمان‌ یک جامعه پویا را فراهم می‌سازد.

وی در ادامه گفت: جامعه امروز ما در برابر تهدیدات داخلی و بیرونی بیش از پیش نیازمند حس همبستگی و انسجام و اخلاص و ازخودگذشتگی است، رسالت زنان، مادران و دختران ما در این برهه همچون تمام بزنگاه‌های حساس تاریخی بسیارمهم و اثرگذار است.

مجتهدزاده در پایان گفت: ما موظف هستیم مؤلفه‌های ایثار، حماسه و جهاد را ثبت، ضبط و احیا کنیم و با ترویج حماسه آفرینی و نقش‌آفرینی زنان و مردان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس هدایتگر جامعه به سوی هدف اصلی خود در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم.

انتهای پیام

captcha