پیگیری مطالبات کارگران هپکو در ستاد امر به معروف
کد خبر: 3844460
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
وحید ایمانی تشریح کرد:

پیگیری مطالبات کارگران هپکو در ستاد امر به معروف

گروه جامعه ــ سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن تشریح روند پیگیری مطالبات کارگران هپکو در این ستاد، اظهار کرد: ستاد در رایزنی‌های خود با قوه قضائیه پیگیر است تا علاوه بر شناسایی عوامل واگذاری‌های غیرکارشناسی در هپکو، هفت یا هشت کارگر این شرکت، که در زندان هستند، آزاد شوند.

پیگیری مطالبات کارگران هپکو در ستاد امر به معروف/ رد پای وزرای فعلی در شرکت ورشکستهوحید ایمانی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در گفت‌وگو با ایکنا درباره روند پیگیری مطالبات کارگران هپکو در این ستاد اظهار کرد: هفته گذشته تعدادی از نمایندگان کارگری هپکو به تهران آمدند و با همراهی تعدادی از فعالان بسیج دانشجویی با مسئولانی از قوه قضائیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی افزود: از آنجایی که ستاد امر به معروف بجد دنبال فرهنگسازی برای امر به معروف مسئولان از سوی مردم است، این کارگران مهمان جلسه‌ای در ستاد شدند. این جلسه با حضور دبیر، معاون روابط عمومی، معاون مطالبه‌گری و تعدادی از کارشناسان ستاد برگزار شد و در آن درباره آخرین وضعیت مطالبات کارگران هپکو و مشکلات این شرکت بحث و گفت‌وگو شد.

ایمانی در ادامه گفت: در این جلسه روند شرکت از سال 1382 را شنیدیم و روند ناراحت‌کننده‌ای بود زیرا شرکتی به بزرگی و اعتبار هپکو که سالی دو هزار و 100 دستگاه تولید داشته و دستگاه‌هایی منحصر به فرد در اختیار داشته، ورشکسته شده است و در سال 1398 حتی یک دستگاه هم نتونسته است تولید کند. حرف‌های کارگران هپکو در این جلسه به شدت منطقی و جنس مطالبه‌گری آن‌ها دلسوزانه بود. واقعاً در این سال‌ها به آن‌ها سخت گذشته است. هر آدم منصفی که حرف‌های کارگران هپکو را بشنود به آن‌ها حق می‌دهد که در چارچوب قانون معترض باشند اما هر چه در سال‌های اخیر اعتراض کرده‌اند هیچ کس به حرفشان گوش نکرده است.

سخنگوی ستاد امر به معروف درباره آخرین پیگیری‌های ستاد گفت: حجت‌الاسلام میرزایی، معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر، روز جمعه گذشته در نماز جمعه صحبت کرد و پس از آن با مسئولان قوه قضائیه دیدار داشت. ایشان دیروز هم با دادستان اراک صحبت کرد و برای مقدمات آزادی هفت یا هشت کارگر هپکو که در زندان هستند رایزنی کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، ستاد به طور ویژه از مجموعه قوه قضائیه مطالبه می‌کند تا عواملی که در واگذاری‌های قبلی دخیل بوده‌اند و قیمت‌گذاری‌های ناصوابی داشته‌اند شناسایی شوند. در حال حاضر هپکو دوباره به دولت بازگشته است. خیلی پیگیر هستیم که بار دیگر واگذاری به افراد ناصالح رخ ندهد.

ایمانی در پاسخ به این سؤال که وضعیت واگذاری هپکو به بخش خصوصی به چه شکل بوده است؟ گفت: در سال 1386 که هپکو به بخش خصوصی واگذار شد، آقای زنگنه، وزیر نفت فعلی رئیس هیئت مدیره شد و یک سال هم در آن جایگاه بود. آنچه در جلسه با کارگران هپکو شنیدیم و هنوز به طور مستند از آن آگاهی کامل نداریم این بود که گویا ایشان در آن یک سال حقوق نجومی هم دریافت کرده‌اند.

وی در پایان گفت: یکی از سؤالات کارگران این است که در دوران آقای احمدی‌نژاد این واگذاری چگونه انجام شد که آقای زنگنه رئیس هیئت مدیره شدند؟ یا مثلاً آقای حجتی، وزیر کشاورزی فعلی چگونه همان سال عضو هیئت مدیره هپکو شدند؟ این‌ها صرفاً سؤالاتی است که ذهن کارگران را مشغول کرده و معتقد هستند که در نابسامانی‌های پی در پی این شرکت ورشکسته تأثیر داشته است.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهاره اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۷:۴۸
0
1
همش میگید درست میشه
اما درست نمیشه
بخدا کارگر خیلی گناه داره . خسته میشه . اما مزد خستگیش نمیگیره
captcha