آغاز اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تهران
کد خبر: 3846921
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

آغاز اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تهران

گروه بین‌الملل ــ سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی «یادواره شهید محمد الدُرِه» امروز، ۱۱ مهرماه در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ این اجلاس که به همت اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری به منظور گرامیداشت سالروز شهادت محمد الدُرِه به دست اشغالگران رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری با موضوع فلسطین آغاز شد.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی برپایی این اجلاس را اقدامی در جهت خروج افکار عمومی از انفعال و حرکتی بسیار ضروری برای جلب توجه جهانی به ظلم شایع در فلسطین خواند.

وی تأکید کرد: مسلمانان امروز وظیفه دارند بیش از هر زمان دیگری برای حفظ صلح و ثبات در منطقه با ریشه اختلافات و جنگ‌ها که رژیم صهیونیستی است مقابله کنند.

«حسین رویوران» رئیس هیئت امنای اتحادیه بین‌المللی جوانان و نوجوانان مخالف اشغالگری و کارشناس فلسطین نیز طی سخنانی در این اجلاس گفت: اسرائیل در گذشته یک قدرت برتر نظامی بود که در جنگ با اعراب در ظرف چند روز پیروز می‌شد اما اکنون به برکت وجود افراد مؤمن وضعیت فرق کرده و این رژیم جرئت نمی‌کند به غزه نزدیک شود چون قدرت بازدارندگی پیدا شده که همان قدرتی الهی است.

رویوران بیان کرد: در شرایط کنونی، اسرائیل تهدید اصلی برای جهان اسلام به شمار می‌رود.

«حسین امیر عبداللهیان» از دیگر سخنرانان این اجلاس با اشاره به رشادت‌های محمد الدُرِه اظهار کرد: این شهید فلسطینی نماد کودکان فلسطینی و مظلومیت آنهاست اما این بدان معنی نیست که نوجوانان دیگری وجود ندارند که پیرو راه او باشد.

وی افزود: مظلومیت الدُرِه او را به نماد مقاومت نوجوانان فلسطینی تبدیل کرده است.

پخش کلیپ لحظه شهادت محمد لدُرِه ، اجرای دو سرود درباره این شهید و شهدای فلسطینی از سوی «هادی طراد» هنرمند لبنانی و اجرای گروه سرود شهید فرجی از دیگر برنامه‌های اجلاس امروز در باغ موزه دفاع مقدس بود.

یادآور می‌شود: دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی انتفاضه فلسطین، مجلس شورای اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سازمان فرهنگی هنری و شهرداری تهران و الحملة العالمیة للعودة الی فلسطین(کمپین جهانی بازگشت به فلسطین) در برپایی سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی همکاری داشتند.

انتهای پیام
captcha