جنایات اسرائیل علیه کودکان فلسطینی نقض منشور جهانی حقوق کودکان است
کد خبر: 3846951
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
نماینده حماس در ایران:

جنایات اسرائیل علیه کودکان فلسطینی نقض منشور جهانی حقوق کودکان است

گروه بین‌الملل - نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در ایران، در سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، جنایات صهیونیست‌ها علیه کودکان فلسطینی را نقض آشکار منشور جهانی حقوق کودکان دانست.

به گزارش ایکنا، «خالد قدومی» طی سخنانی در «یادواره شهید محمد الدُرِه» با اشاره به شهادت این نوجوان فلسطینی گفت: بدون شک محمد الدره نخستین کودک فلسطینی نبود که در کمال خونسردی به دست صهیونیست‌ها شهید شد و آخرین آنها هم نبود؛ این کودک معصوم فلسطینی نه در جریان زلزله و نه بر اثر بلایای طبیعی جانش را از دست داد بلکه همان گونه که ذکر شده این مصیبت و ابتلایی تکراری است که بیش از هفتاد سال است همچنان تکرار می‌شود.
 
وی افزود: علی رغم اینکه الدره و هم‌بازی‌های او در برابر دوربین خبرنگاران خارجی به شهادت رسیدند و خبرگزاری فرانسه این جنایت را ثبت و به جهان مخابره کرد اما نتیجه چه شد؟ نه قاتل مؤاخذه و نه از جان فلسطینیان بی‌دفاع صیانت شد.
 
نماینده حماس تأکید کرد: گزارش‌ها به‌ویژه گزارش کمیته ضد شکنجه نشان می‌دهد جنایات صهیونیست‌ها علیه فرزندان ما شامل شکنجه، تحقیر و رفتارهای غیر‌انسانی است. 
 
وی به برخی از این اقدامات از جمله نگهداری کودکان زندانی در شرایط سخت، تهدید مستمر به قتل، ضرب و شتم و ایراد جراحت، خشونت شدید در بازداشتگاه‌ها و عدم اجازه به وکلای مدافع و افراد خانواده برای ملاقات با این کودکان اشاره کرد و گفت: تمامی این اقدامات نقض آشکار منشور بین‌الملل از جمله ماده 37 منشور حقوق جهانی کودکان به شمار می‌رود که این اقدامات را جرایم ضد بشری می‌داند.
 
قدومی در ادامه گفت: گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که بیش از 1400 کودک فلسطینی طی سال‌های 2000 تا 2007 میلادی به قتل رسیده‌اند که بخش عمده آنها زیر 12 سال بوده‌اند. همچنین اگر به قربانیان راهپیمایی‌های بازگشت اشاره‌ای داشته باشیم خواهیم دید که 12 درصد زخمیان کودکان هستند که جراحات 30 درصد از آنان متوسط و خطرناک بوده است و 20 درصد نیز از ناحیه سر، سینه و کمر هدف قرار گرفته‌اند.
 
وی با اشاره به بحث معامله قرن، تأکید کرد: مهم‌ترین رویکرد معامله قرن همان تلاش برای عادی سازی مناسبات میان جهان عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی است تا از این رهگذر منویات معامله قرن یعنی برتری و بالادستی رژیم صهیونیستی در کل منطقه محقق و از طرفی حقوق فلسطینیان تضییع شود و مقدسات مسلمانان از دست برود.
 
نماینده حماس در تهران در پایان سخنانش گفت: بر کسی پوشیده نیست که این رژیم نامشروع و خون آشام است و ادامه حیاتش به کمک‌های آمریکای جنایتکار وابسته است و همانطور که بزرگان ما از جمله امام خمینی(ره)، شهید فتحی شقاقی و مقام معطم رهبری فرمودند این رژیم رو به زوال است.
 
در ادامه سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی اعلام کرد: رسالت ما تنها آزادی فلسطین نیست بلکه هدف ما مبارزه با ظلم در تمام کره زمین است.
 
وی در خاتمه بیان کرد: اگر می خواهیم اسلام حقیقی تحقق یابد، باید فقیه عادل، مدیر و مدبری وجود داشته باشد که در ایران این امر محقق شده است و مبارزه با غده سرطانی اسرائیل تنها با اجرای اسلام حقیقی میسر می‌شود.
انتهای پیام
captcha